kiimberleee
door kiimberleee Oct 21, 2016 om 17:55
Winkels & webshops

Wat kan ik doen?

Hallo allemaal,
Heb over dit onderwerp al eens wat geplaatst hier nog een keer het verhaal.

Tijdje geleden iets besteld bij een webshop, brievenbuspakje nooit ontvangen. De webshop zegt alleen maar het is bezorgd. Ze hebben verder geen bewijs of iets.

Postnl zegt dat hun verantwoordelijk zijn en er zelf voor hebben gekozen om het op deze manier te verzenden (onverzekerd).

Ik heb toen voor achteraf betalen gekozen bij Klarna. Maar die willen nu ook dat de factuur betaald word. Maar ik ga toch niet betalen voor iets wat ik nooit heb ontvangen?

Waar kan ik nu nog terecht?

1207 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 21, 2016 om 18:45
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kimberlee ,

Ik zie dat het bij uw vorige vraag over fashionobsession.nl.gaat , waar de voorwaarden van deze website al niet kloppen .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/wie-is-verantwoordelijk-voor-mijn-niet-afgeleverde-brievenbuspakket?id=586365

Neem eens contact op met het Juridisch loket in uw gemeente,.

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2016 om 18:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou u ergens terecht moeten kunnen? U hebt niets ontvangen, dus u hoeft niet te betalen. Dat is toch simpel? De verzender moet bij Post.nl zijn, want u kunt daar niet terecht.

Zal ik u ook iets niet sturen en gaat u dat dan betalen?

zoekster1
door zoekster1 - Oct 21, 2016 om 18:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als het een brievenbuspakje is dan heeft het meestal een track en trace code, alleen minder goede bedrijven maken daar geen gebruik van. De bewijslast van aflevering van het pakketje ligt bij de webwinkel. Ook zijn ze verantwoordelijk voor de aflevering. Vanuit juridisch oogpunt staat de webwinkel dus uiterst zwak en u sterk. Snap dan ook niet dat ze niet voor een track en trace hebben gezorgd. Track en trace kan zonder verzekering.

U hoeft daarom niets te betalen, ook niet aan Klarna. Het beste is Klarna op de hoogte stellen dat u niets heeft ontvangen en dat u daarom ook niets gaat betalen.

kiimberleee
door kiimberleee Oct 21, 2016 om 19:09
12 Antwoorden / 8 Vragen

Het had een track en trace code alleen is dat geen bewijs dat het hier is afgegeven.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 21, 2016 om 19:04
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Van de voorwaarden klopt niet veel, ze willen hun sale en uitverkoopartikelen (is er een verschil?) niet terugnemen, maar alleen maar ruilen. Dat is wettelijk niet correct.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 21, 2016 om 19:20
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Oké, er is dus wel een track en trace code. Dat versterkt wel de positie van de webwinkel. Het is geen keihard bewijs, maar ze komen meer in de richting. Als u echter niet heeft toegestemd in afgeven bij een ander (buren) zitten ze nog steeds vanuit de wet gezien niet goed.

Wat ik zou doen als ik u was, is eens gaan klagen bij post.nl op facebook. En ga dan onder een foto klagen, zodat u lekker pontificaal met uw klacht op de site staat. Ook al bent u niet de afzender, het kan wel helpen om te zorgen dat er wat beweging in de zaak komt.

Om hoeveel geld gaat dit?

kiimberleee
door kiimberleee Oct 22, 2016 om 18:02
12 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb postnl zeker al een paar keer gebeld en geklaagd maar ik lees ook overal dat de webwinkel verantwoordelijk is en blijft.

Het gaat om een bikini van 105 euro.

Die track en trace code is geen bewijs dat het hier op mijn adres is afgegeven. De postbode kan het wel mee naar huis hebben genomen. Het is ook niet de pakketdienst van postnl maar echt de postbezorgers.

zoekster1
door zoekster1 Oct 22, 2016 om 19:22
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, de webwinkel is en blijft verantwoordelijk voor de aflevering.  En het is een behoorlijk bedrag, zie ik nu. Dat zou ik ook niet betalen als ik u was, als ik niets had ontvangen.

diumenge
door diumenge - Oct 22, 2016 om 20:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij een brievenbuspakje is de Track & Trace code geen bewijs van aflevering.

Dit is dus een probleem van de webwinkel en PostNL.

Ma
door Mat Matheij - Oct 22, 2016 om 20:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bij een goede webshop krijgt u ook via Post.nl een track & trace nummer. Voor alle partijen een bewijs dat het bestelde is verstuurdalsook ontvangen. Uw webshop zal moeten aantonen dat er verzending heeft plaatsgevonden en enige bezorger moet uw digitale handtekening hebben ontvangen. Simpeler kunnen wij het niet maken.