Wat te doen indien bestelling webshop niet aankomt?
Ik heb een week geleden een dure stijltang van CHI besteld op de website www.haarfabriek.be dat onderdeel uitmaakt van www.dutchhairshop.nl lid van Thuiswinkel.org. Op de website garanderen ze dat indien de bestelling voor 22 uur besteld is deze die dag nog verzonden wordt met Post.NlL. Ik heb nog steeds niets ontvangen. Wanneer ik hun probeer te bereiken krijg ik te horen dat ze telefonisch en per e-mail niet bereikbaar zijn wegens organisatorische redenen. Enkel via facebook zijn ze bereikbaar. Wanneer ik ze een bericht op Facebook stuur krijg ik volgende automatische reactie: Kate, Wij hebben momenteel geen toegang tot onze systemen. Hier wordt hard aan gewerkt. Bestellingen zullen in ieder geval zoveel en snel mogelijk uitgeleverd worden. Wij verwachten rond 14 mei weer bereikbaar te zijn.
Op hun facebookpagina ontdekte ik dat ik niet de enige ben die zich 'opgelicht' voelt en reeds betaald heeft maar nog steeds (zelfs meer dan een maand) haar bestelling niet heeft gekregen. Tegen sommigen is zelfs gezegd dat ze worden overgenomen en dat ze hun bestelling alsnog krijgen of hun geld terugkrijgen. Hoe kan een webshop die naar een faillissement dreigt alsnog betalingen uitvoeren, zondat dat de consument daar iets van af weet? Wat kunnen we hier aan doen?
Topantwoord
Hallo Kate2310 ,
Dutchhairshop misbruikt het logo van Thuiswinkel.org , klik ik op het logo krijg ik de melding pagina niet gevonden .
Ze zijn niet aangesloten bij thuiswinkel.org , ook haarfabriek.be misbruikt dit logo . .
Ik heb dit inmiddels gemeld bij thuiswinkel.org .
Ps : ik zie nu een waarschuwing van Thuiswinkel.org deze website is geschorst , klik op de rode regel .
https://www.thuiswinkel.org/ledenlijst/waarschuwing/329/dutchhairshop-nl-is-momenteel-onbereikbaar-advies-betaal-geen-geld-vooraf
Topantwoord
Ze waren wel aangesloten bij Thuiswinkel.org, maar op dit moment geschorst. Thuiswinkel.org is dus al op de hoogte.
dinsdag 9 mei 2017
Dutchhairshop.nl is momenteel onbereikbaar; advies betaal geen geld vooraf!
Dutchhairshop.nl is telefonisch en per e-mail onbereikbaar voor consumenten en Thuiswinkel.org. Op hun Facebook account geven zij aan dat zij momenteel geen toegang tot hun systemen hebben, dat bestellingen zoveel en snel mogelijk uitgeleverd zullen worden en dat ze verwachten rond 14 mei weer bereikbaar te zijn.
Dutchhairshop.nl mag het Certificaat Thuiswinkel Waarborg niet voeren omdat zij op dit moment geschorst zijn van het lidmaatschap van Thuiswinkel.org. De website voldoet niet aan de gestelde voorwaarden.
Het is op dit moment nog wel mogelijk om een bestelling te plaatsen. Ons advies is om niet vooraf te betalen.
Hallo Kate2310 ,
Dutchhairshop misbruikt het logo van Thuiswinkel.org , klik ik op het logo krijg ik de melding pagina niet gevonden .
Ze zijn niet aangesloten bij thuiswinkel.org .
Ik heb dit inmiddels gemeld bij thuiswinkel.org .
Ja , ik heb mijn reactie aangepast , zag ik nu pas .
Ik heb inderdaad gezien dat Thuiswinkel.org inmiddels melding heeft gemaakt dat deze webshop geschorst is. Echter kan je nog steeds zomaar bestelling plaatsen en wordt er nergens op de website melding gemaakt, zodat consumenten misleid worden. Er zijn inmiddels al veel consumenten die al weken wachten op hun bestelling en ik denk dat de kans behoorlijk groot is dat er nog consumenten zullen volgen.
Misschien een reden eens een praktisch kapsel te kiezen zònder lange manen, waar iedereen al mee rondloopt?
Waar slaat dit antwoord op? Dit is totaal niet relevant, heeft u niets beters te doen dan lukraak opmerkingen rond te strooien? Vragensteller heeft hier niks aan, deze vraag was serieus gesteld.
Laat TS toch voor zichzelf spreken ... en wat was uw voorstel aan TS?
Hansje is jaloers op mensen met lang haar. Waarschijnlijk was hij al heel vroeg kalend....
Hansje is ook een meisjesnaam ... !! https://www.vernoeming.nl/voornaam/hansje
@Kate2310 ,
N.a.v uw reactie , neem contact op met consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/contact
Ik heb inderdaad gezien dat Thuiswinkel.org inmiddels melding heeft gemaakt dat deze webshop geschorst is. Echter kan je nog steeds zomaar bestelling plaatsen en wordt er nergens op de website melding gemaakt, zodat consumenten misleid worden. Er zijn inmiddels al veel consumenten die al weken wachten op hun bestelling en ik denk dat de kans behoorlijk groot is dat er nog consumenten zullen volgen.
Wat we hier aan kunnen doen? Vantevoren even kijken of de webshop deugt, checken bij thuiswinkel.org of de shop nog aangesloten is en 'reviews' zoeken via google.
Zolang een faillissement slechts 'dreigt', kan een ondernemer nog gewoon zaken doen. Onderenemers in zwaar weer zullen altijd proberen om het hoofd boven te houden. Totdat het echt niet meer kan. Dat is best wel normaal. Dat daarbij consumenten ook soms de dupe zijn, is onderdeel van het spel dat vrije markt heet.
Ik had op voorhand reviews opgezocht, maar kon niets slecht vinden. Wanneer je nu naar reviews zoekt, zie je dat er na mijn bestelling alleen maar slechte reviews zijn. Indien ik deze reviews op voorhand had geweten, had ik uiteraard geen betaling gedaan.
Ik had mijn product besteld bij www.haarfabriek.be dat blijkbaar onderdeel uitmaakt van the dutch hairshop. Aangezien ik in België woon, kende ik thuiswinkel.org spijtig genoeg niet.
Inmiddels hebben ze ook hun facebookpagina verwijderd, zodat alle contact niet mogelijk is. (Telefonisch zeggen ze dat ze slechts via facebook bereikbaar zijn).
Als je niets kunt vinden over een bedrijf moet je ook gaan twijfelen. Grote kans dat ze helemaal geen (of slechts heel weinig) klanten hebben.... Het eerste serieuze bedrijf met 100% tevreden klanten moet nog worden opgericht.
Topantwoord
"We"?
Het is uw probleem en van niemand anders hier, dus "we" hoeven er niets aan te doen.
Lees met name de reactie van @halex.
Met we bedoelde ik de andere mensen die ook een bestelling hebben geplaatst en nog steeds geen reactie of hun bestelling toegestuurd krijgen.
Eigenlijk is het best wel goed dat zij dat logo blijven gebruiken. Men wordt dan direct doorverwezen naar een waarschuwing voor dit clubje.
Geschorst worden is nog erger dan er geen lid van zijn (geweest). Dat betekent vaak dat een dergelijk 'bedrijfje' de lak heeft aan haar klandizie.
"Onze Thuiswinkel reviews worden beheerd en gecontroleerd voor zowel Kiyoh als Thuiswinkel.org en we krijgen een 8.9 van onze klanten."
Wat een grap. Zij zijn GESCHORST, er uit geknikkerd!!
14 mei is al lang verleden. Ik zou een aangifte doen (met je betalingsbewijs).
Sterkte ermee, Karel
Waar ik altijd op let als ik bij een onbekende webshop iets koop is of ze PayPal ondersteunen.
Je krijgt dan van PayPal je geld terug mocht een webshop zijn leveringsverplichting niet nakomen.
Misschien een wijze les voor de toekomst om daar toch op te letten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer