Ka
door Kate2310 May 25, 2017 om 10:23
Winkels & webshops

Wat te doen indien bestelling webshop niet aankomt?

Ik heb een week geleden een dure stijltang van CHI besteld op de website www.haarfabriek.be dat onderdeel uitmaakt van www.dutchhairshop.nl lid van Thuiswinkel.org. Op de website garanderen ze dat indien de bestelling voor 22 uur besteld is deze die dag nog verzonden wordt met Post.NlL. Ik heb nog steeds niets ontvangen. Wanneer ik hun probeer te bereiken krijg ik te horen dat ze telefonisch en per e-mail niet bereikbaar zijn wegens organisatorische redenen. Enkel via facebook zijn ze bereikbaar. Wanneer ik ze een bericht op Facebook stuur krijg ik volgende automatische reactie: Kate, Wij hebben momenteel geen toegang tot onze systemen. Hier wordt hard aan gewerkt. Bestellingen zullen in ieder geval zoveel en snel mogelijk uitgeleverd worden. Wij verwachten rond 14 mei weer bereikbaar te zijn.
Op hun facebookpagina ontdekte ik dat ik niet de enige ben die zich 'opgelicht' voelt en reeds betaald heeft maar nog steeds (zelfs meer dan een maand) haar bestelling niet heeft gekregen. Tegen sommigen is zelfs gezegd dat ze worden overgenomen en dat ze hun bestelling alsnog krijgen of hun geld terugkrijgen. Hoe kan een webshop die naar een faillissement dreigt alsnog betalingen uitvoeren, zondat dat de consument daar iets van af weet?  Wat kunnen we hier aan doen?

6413 13 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 25, 2017 om 10:35
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kate2310 ,

Dutchhairshop misbruikt het logo van Thuiswinkel.org , klik ik op het logo krijg ik de melding pagina niet gevonden .
Ze zijn niet aangesloten bij thuiswinkel.org , ook haarfabriek.be misbruikt dit logo . .
Ik heb dit inmiddels gemeld bij thuiswinkel.org .

Ps : ik zie nu een waarschuwing van Thuiswinkel.org deze website is geschorst , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/ledenlijst/waarschuwing/329/dutchhairshop-nl-is-momenteel-onbereikbaar-advies-betaal-geen-geld-vooraf

Topantwoord

Cookies
door Cookies - May 25, 2017 om 10:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ze waren wel aangesloten bij Thuiswinkel.org, maar op dit moment geschorst. Thuiswinkel.org is dus al op de hoogte.

dinsdag 9 mei 2017

Dutchhairshop.nl is momenteel onbereikbaar; advies betaal geen geld vooraf!

Dutchhairshop.nl is telefonisch en per e-mail onbereikbaar voor consumenten en Thuiswinkel.org. Op hun Facebook account geven zij aan dat zij momenteel geen toegang tot hun systemen hebben, dat bestellingen zoveel en snel mogelijk uitgeleverd zullen worden en dat ze verwachten rond 14 mei weer bereikbaar te zijn.

Dutchhairshop.nl mag het Certificaat Thuiswinkel Waarborg niet voeren omdat zij op dit moment geschorst zijn van het lidmaatschap van Thuiswinkel.org. De website voldoet niet aan de gestelde voorwaarden.

Het is op dit moment nog wel mogelijk om een bestelling te plaatsen. Ons advies is om niet vooraf te betalen.

https://www.thuiswinkel.org/ledenlijst/waarschuwing/329/dutchhairshop-nl-is-momenteel-onbereikbaar-advies-betaal-geen-geld-vooraf

DOOR MARITA5 - 25 MEI 2017 OM 10:35
3790 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Hallo Kate2310 ,

Dutchhairshop misbruikt het logo van Thuiswinkel.org , klik ik op het logo krijg ik de melding pagina niet gevonden .
Ze zijn niet aangesloten bij thuiswinkel.org  .
Ik heb dit inmiddels gemeld bij thuiswinkel.org .

marita5
door marita5 May 25, 2017 om 10:49
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , ik heb mijn reactie aangepast , zag ik nu pas .

Ka
door Kate2310 May 25, 2017 om 11:28
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inderdaad gezien dat Thuiswinkel.org inmiddels melding heeft gemaakt dat deze webshop geschorst is. Echter kan je nog steeds zomaar bestelling plaatsen en wordt er nergens op de website melding gemaakt, zodat consumenten  misleid worden. Er zijn inmiddels al veel consumenten die al weken wachten op hun bestelling en ik denk dat de kans behoorlijk groot is dat er nog consumenten zullen volgen.

hansje klein
door hansje klein - May 25, 2017 om 10:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien een reden eens een praktisch kapsel te kiezen zònder lange manen, waar iedereen al mee rondloopt?

In
door IneS-H May 26, 2017 om 17:28
4 Antwoorden / Vragen

Waar slaat dit antwoord op? Dit is totaal niet relevant, heeft u niets beters te doen dan lukraak opmerkingen rond te strooien? Vragensteller heeft hier niks aan, deze vraag was serieus gesteld.

hansje klein
door hansje klein May 26, 2017 om 18:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Laat TS toch voor zichzelf spreken ... en wat was uw voorstel aan TS?

jo
door jorisw May 28, 2017 om 10:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hansje is jaloers op mensen met lang haar. Waarschijnlijk was hij al heel vroeg kalend....

hansje klein
door hansje klein May 28, 2017 om 11:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hansje is ook een meisjesnaam ... !! https://www.vernoeming.nl/voornaam/hansje

marita5
door marita5 - May 25, 2017 om 11:49
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Kate2310 ,

N.a.v uw reactie , neem contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/contact

DOOR KATE2310 25 MEI 2017 OM 11:28
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik heb inderdaad gezien dat Thuiswinkel.org inmiddels melding heeft gemaakt dat deze webshop geschorst is. Echter kan je nog steeds zomaar bestelling plaatsen en wordt er nergens op de website melding gemaakt, zodat consumenten  misleid worden. Er zijn inmiddels al veel consumenten die al weken wachten op hun bestelling en ik denk dat de kans behoorlijk groot is dat er nog consumenten zullen volgen.

ha
door halex - May 25, 2017 om 12:30
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat we hier aan kunnen doen? Vantevoren even kijken of de webshop deugt, checken bij thuiswinkel.org of de shop nog aangesloten is en 'reviews' zoeken via google.
Zolang een faillissement slechts 'dreigt', kan een ondernemer nog gewoon zaken doen. Onderenemers in zwaar weer zullen altijd proberen om het hoofd boven te houden. Totdat het echt niet meer kan. Dat is best wel normaal. Dat daarbij consumenten ook soms de dupe zijn, is onderdeel van het spel dat vrije markt heet.

Ka
door Kate2310 May 26, 2017 om 14:24
Antwoorden / 1 Vragen

Ik had op voorhand reviews opgezocht, maar kon niets slecht vinden. Wanneer je nu naar reviews zoekt, zie je dat er na mijn bestelling alleen maar slechte reviews zijn. Indien ik deze reviews op voorhand had geweten, had ik uiteraard geen betaling gedaan.
Ik had mijn product besteld bij www.haarfabriek.be dat blijkbaar onderdeel uitmaakt van the dutch hairshop. Aangezien ik in België woon, kende ik thuiswinkel.org spijtig genoeg niet.
Inmiddels hebben ze ook hun facebookpagina verwijderd, zodat alle contact niet mogelijk is. (Telefonisch zeggen ze dat ze slechts via facebook bereikbaar zijn).

jo
door jorisw May 28, 2017 om 10:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je niets kunt vinden over een bedrijf moet je ook gaan twijfelen. Grote kans dat ze helemaal geen (of slechts heel weinig) klanten hebben.... Het eerste serieuze bedrijf met 100% tevreden klanten moet nog worden opgericht.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - May 25, 2017 om 14:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"We"?
Het is uw probleem en van niemand anders hier, dus "we" hoeven er niets aan te doen.
Lees met name de reactie van @halex.

Ka
door Kate2310 May 25, 2017 om 16:01
Antwoorden / 1 Vragen

Met we bedoelde ik de andere mensen die ook een bestelling hebben geplaatst en nog steeds geen reactie of hun bestelling toegestuurd krijgen.

hutch
door hutch - May 25, 2017 om 18:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Eigenlijk is het best wel goed dat zij dat logo blijven gebruiken. Men wordt dan direct doorverwezen naar een waarschuwing voor dit clubje.
Geschorst worden is nog erger dan er geen lid van zijn (geweest). Dat betekent vaak dat een dergelijk 'bedrijfje' de lak heeft aan haar klandizie.

"Onze Thuiswinkel reviews worden beheerd en gecontroleerd voor zowel Kiyoh als Thuiswinkel.org en we krijgen een 8.9 van onze klanten."

Wat een grap. Zij zijn GESCHORST, er uit geknikkerd!!

karelstromph
door karelstromph - May 26, 2017 om 12:24
95 Antwoorden / 5 Vragen

14 mei is al lang verleden. Ik zou een aangifte doen (met je betalingsbewijs).

Sterkte ermee, Karel

wi
door wicket - May 26, 2017 om 15:40
49 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ik altijd op let als ik bij een onbekende webshop iets koop is of ze PayPal ondersteunen.
Je krijgt dan van PayPal je geld terug mocht een webshop zijn leveringsverplichting niet nakomen.

Misschien een wijze les voor de toekomst om daar toch op te letten.

uo
door uomo - May 26, 2017 om 17:31
17 Antwoorden / 0 Vragen

In het vervolg gewoon weer naar een normale winkel dus.

koekeloer
door koekeloer - May 26, 2017 om 17:35
562 Antwoorden / 18 Vragen

Post.nil zegt het eigenlijk al.

marita5
door marita5 - May 28, 2017 om 10:10
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Kate2310 ,

U woont in Belgie , dien een klacht in bij Testaankoop en ECC , klik op de rode regels.

https://www.test-aankoop.be/klagen

ECC Belgie ,

http://www.eccbelgie.be/uw-rechten/klacht-indienen-bij-ecc