wa
door wapojo Mar 20, 2017 om 15:18
Winkels & webshops

Wat zijn mijn rechten?

Oke, ik wil jullie iets voorleggen: afgelopen week heb ik bij Thuisadvies.nl een foliekasje besteld voor in de tuin. Ik wil graag tomaten kweken en dit was daar helemaal geschikt voor. Dit bedrijf stond goed aangeschreven dus ik had er alle vertrouwen in. Vrijdagmiddag heeft mijn zoon het kasje in elkaar en op zijn plaats gezet. Met de bijgeleverde koorden stond hij vast aan de schutting en omdat de constructie erg licht was heb ik een paar zakken tuinaarde en wat potten met stenen op het frame gelegd omdat het toch wel wat waaide. De volgende dag lag het kasje half over mijn vijver waar hij een van de rozenbogen kapot had getrokken en het kasje zelf was kapot. De koppelingen van het frame waren afgebroken, de buizen hadden losgelaten en de folie is kapot gescheurd doordat hij vaststond aan de schutting. Ik was uiteraard niet blij met mijn nieuwe aankoop. Vanmorgen dus Tuinadvies gebeld en uitgelegd wat er was gebeurd. De "dame" aan de telefoon luisterde en zei: helaas mevrouw, ik kan niks voor u doen.. Ik vroeg wat ik verder nog had kunnen doen om dit te voorkomen en weer kwam er een: ik kan niks voor u doen.. en ze hing op.... Oke, buiten het feit dat het kasje naar de knoppen is, ik mijn geld kwijt ben en een nieuwe rozenboog moet gaan kopen en dus geen kasje voor de tomaten heb, ben ik het niet gewend om zo ongeïnteresseerd en onbeschoft behandeld te worden. Ik verwachtte een stukje meedenken, misschien een manier om het op te lossen. Misschien had ik nog iets met nieuwe koppelingen kunnen doen of zo, maar dit.... Hoe kijken jullie hier tegen aan? Moet ik het hier bij laten of...

4834 8 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 20, 2017 om 15:45
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wapojo ,

Artikel 11: Aansprakelijkheid

1. Indien het door Tuinadvies BVBA geleverde product en/of geleverde producten gebrekkig is en/of zijn, is de aansprakelijkheid jegens klant beperkt tot maximaal het bedrag van de aankoopsom.
2. Tuinadvies BVBA is nooit aansprakelijk indien de schade is te wijten aan opzet en/of grove schuld en/of verwijtbaar handelen, dan wel onoordeelkundig en/of oneigenlijk gebruik door de klant van het geleverde product en/of de geleverde producten.

Ze zijn aangesloten bij webwinkelkeur , dien daar een klacht , klik op de rode regel .

https://www.webwinkelkeur.nl/leden/tuinadviesnl_4792.html

gerbera
door gerbera Mar 20, 2017 om 16:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Denk dat de Ts weinig kans maakt, men beroept zich op onoordeelkundig gebruik.

marita5
door marita5 Mar 20, 2017 om 16:40
11495 Antwoorden / 15 Vragen

kan zijn , maar niet geschoten is altijd mis .

wa
door wapojo Mar 20, 2017 om 18:07
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dank u wel voor alle reacties. UIt de meeste reacties blijkt dat het mijn eigen schuld is dat ik, in goed vertrouwen, iets heb gekocht waarvan je mag verwachten dat de leveransier achter zijn product staat. Ik heb alle voorzorgsmaatregelen genomen om er voor te zorgen dat het kasje goed en veilig stond. Blijkbaar doet het er niet toe dat ik daarvoor betaald heb en er geen enkele medewerking van de winkel komt in de vorm van service of een oplossing. Dit zal precies de reden zijn waarom winkels door kunnen gaan met dit soort armzalige producten en/of behandeling van klanten met de vraag om een oplossing. Geld weg, kasje weg, rozenboog weg en laat het er maar bij zitten... blijkbaar is dat de oplossing dus...

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2017 om 15:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zakken met tuinaarde en wat potten met stenen legt u op zulk licht spul? En dat met die regelmatige storm? Jammer dus.

Ge
door Genee - Mar 20, 2017 om 15:59
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet hoe hoog dat kastje was maar u had zelf al in de gaten dat het eigenlijk een miskoop was, zakken tuinaarde en stenen op het frame gelegd.
Daar komt nog bij als de wind in het kastje kan, wordt het een luchtballon en gaat het hele geval de lucht in.
Mooi voor binnen in een tuincentrum maar voor een tuin ongeschikt.
Geen idee of ze ook een winkel of tuincentrum hebben, ga dan als het niet te ver uit de buurt is, met de overblijfselen naar Tuinadvies, misschien dat u daar wat meer voor elkaar krijgt.
Anders zou ik verder geen moeite doen en uw verlies nemen.

gerbera
door gerbera - Mar 20, 2017 om 16:15
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Kas voor tomaten, paprika, peper
Als het om dit kasje gaat kan ik er mij wat bij voorstellen. De (scheer)lijnen houden de kas op zijn plaats mits deze echt in de grond worden vastgezet. Door de druk naar beneden blijft het kasje redelijk stabiel. Op ons complex staan meerdere van deze kasjes die keurig overeind blijven bij stevige wind. Met hevige windstoten wordt het een ander verhaal, hier was voor gewaarschuwd dus had u beter even kunnen wachten met het opzetten. Voor dat de tomatenplantjes zo ver zijn dat ze er in kunnen zijn we al weer ruim 2 maanden verder. Maar ja da's achteraf. Behoudens dat betreffende klantenservice niet bepaald klantvriendelijk was, volgens u, kunt u naar mijn mening niet veel verwachten. Met gooit het mogelijk op ondeskundig plaatsen.

Ge
door Genee - Mar 20, 2017 om 16:29
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk deze week eens bij de Aldi.

Cookies
door Cookies - Mar 20, 2017 om 17:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind dat Tuinadvies niet verantwoordelijk is voor wat er gebeurd is. Zelf heb ik trouwens alleen positieve ervaringen met deze shop, zowel zakelijk als privé.

wa
door wapojo - Mar 20, 2017 om 19:51
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dank u wel voor alle reacties. UIt de meeste reacties blijkt dat het mijn eigen schuld is dat ik, in goed vertrouwen, iets heb gekocht waarvan je mag verwachten dat de leveransier achter zijn product staat. Ik heb alle voorzorgsmaatregelen genomen om er voor te zorgen dat het kasje goed en veilig stond. Blijkbaar doet het er niet toe dat ik daarvoor betaald heb en er geen enkele medewerking van de winkel komt in de vorm van service of een oplossing. Dit zal precies de reden zijn waarom winkels door kunnen gaan met dit soort armzalige producten en/of behandeling van klanten met de vraag om een oplossing. Geld weg, kasje weg, rozenboog weg en laat het er maar bij zitten... blijkbaar is dat de oplossing dus...

gerbera
door gerbera Mar 21, 2017 om 11:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dit zal precies de reden zijn waarom winkels door kunnen gaan met dit soort armzalige producten en/of behandeling van klanten met de vraag om een oplossing.

Al eerder schreef ik dat het belangrijk is het kasje volgens de gebruiksaanwijzing te plaatsen. Op zich is het geen armzalig product, er staan op ons volkstuicomplex meerdere van deze kasjes die best wel wat te verduren hebben. Nogmaals de lijnen hadden strak naar onder getrokken moeten worden waardoor het kasje stabiel staat en niet heen en weer kan wiebelen. Door dat wiebelen breken de verbindingen en stort de boel in elkaar. Een klacht indienen kan altijd echter zal men zich verweren dat de oorzaak "ondeskundig" gebruik is geweest.

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2017 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar op zo'n kastje leg je toch geen zakken tuinaarde en stenen?

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2017 om 23:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen
gerbera
door gerbera Mar 21, 2017 om 11:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Die wordt door hen niet meer verkocht. Denk eerder dat het om mijn afbeelding gaat. Die stort bij verkeerd plaatsen in elkaar.