Wat zijn mijn rechten?
Oke, ik wil jullie iets voorleggen: afgelopen week heb ik bij Thuisadvies.nl een foliekasje besteld voor in de tuin. Ik wil graag tomaten kweken en dit was daar helemaal geschikt voor. Dit bedrijf stond goed aangeschreven dus ik had er alle vertrouwen in. Vrijdagmiddag heeft mijn zoon het kasje in elkaar en op zijn plaats gezet. Met de bijgeleverde koorden stond hij vast aan de schutting en omdat de constructie erg licht was heb ik een paar zakken tuinaarde en wat potten met stenen op het frame gelegd omdat het toch wel wat waaide. De volgende dag lag het kasje half over mijn vijver waar hij een van de rozenbogen kapot had getrokken en het kasje zelf was kapot. De koppelingen van het frame waren afgebroken, de buizen hadden losgelaten en de folie is kapot gescheurd doordat hij vaststond aan de schutting. Ik was uiteraard niet blij met mijn nieuwe aankoop. Vanmorgen dus Tuinadvies gebeld en uitgelegd wat er was gebeurd. De "dame" aan de telefoon luisterde en zei: helaas mevrouw, ik kan niks voor u doen.. Ik vroeg wat ik verder nog had kunnen doen om dit te voorkomen en weer kwam er een: ik kan niks voor u doen.. en ze hing op.... Oke, buiten het feit dat het kasje naar de knoppen is, ik mijn geld kwijt ben en een nieuwe rozenboog moet gaan kopen en dus geen kasje voor de tomaten heb, ben ik het niet gewend om zo ongeïnteresseerd en onbeschoft behandeld te worden. Ik verwachtte een stukje meedenken, misschien een manier om het op te lossen. Misschien had ik nog iets met nieuwe koppelingen kunnen doen of zo, maar dit.... Hoe kijken jullie hier tegen aan? Moet ik het hier bij laten of...
Topantwoord
Hallo Wapojo ,
Artikel 11: Aansprakelijkheid
1. Indien het door Tuinadvies BVBA geleverde product en/of geleverde producten gebrekkig is en/of zijn, is de aansprakelijkheid jegens klant beperkt tot maximaal het bedrag van de aankoopsom.
2. Tuinadvies BVBA is nooit aansprakelijk indien de schade is te wijten aan opzet en/of grove schuld en/of verwijtbaar handelen, dan wel onoordeelkundig en/of oneigenlijk gebruik door de klant van het geleverde product en/of de geleverde producten.
Ze zijn aangesloten bij webwinkelkeur , dien daar een klacht , klik op de rode regel .
https://www.webwinkelkeur.nl/leden/tuinadviesnl_4792.html
Denk dat de Ts weinig kans maakt, men beroept zich op onoordeelkundig gebruik.
kan zijn , maar niet geschoten is altijd mis .
Dank u wel voor alle reacties. UIt de meeste reacties blijkt dat het mijn eigen schuld is dat ik, in goed vertrouwen, iets heb gekocht waarvan je mag verwachten dat de leveransier achter zijn product staat. Ik heb alle voorzorgsmaatregelen genomen om er voor te zorgen dat het kasje goed en veilig stond. Blijkbaar doet het er niet toe dat ik daarvoor betaald heb en er geen enkele medewerking van de winkel komt in de vorm van service of een oplossing. Dit zal precies de reden zijn waarom winkels door kunnen gaan met dit soort armzalige producten en/of behandeling van klanten met de vraag om een oplossing. Geld weg, kasje weg, rozenboog weg en laat het er maar bij zitten... blijkbaar is dat de oplossing dus...
Zakken met tuinaarde en wat potten met stenen legt u op zulk licht spul? En dat met die regelmatige storm? Jammer dus.
Ik weet niet hoe hoog dat kastje was maar u had zelf al in de gaten dat het eigenlijk een miskoop was, zakken tuinaarde en stenen op het frame gelegd.
Daar komt nog bij als de wind in het kastje kan, wordt het een luchtballon en gaat het hele geval de lucht in.
Mooi voor binnen in een tuincentrum maar voor een tuin ongeschikt.
Geen idee of ze ook een winkel of tuincentrum hebben, ga dan als het niet te ver uit de buurt is, met de overblijfselen naar Tuinadvies, misschien dat u daar wat meer voor elkaar krijgt.
Anders zou ik verder geen moeite doen en uw verlies nemen.
Als het om dit kasje gaat kan ik er mij wat bij voorstellen. De (scheer)lijnen houden de kas op zijn plaats mits deze echt in de grond worden vastgezet. Door de druk naar beneden blijft het kasje redelijk stabiel. Op ons complex staan meerdere van deze kasjes die keurig overeind blijven bij stevige wind. Met hevige windstoten wordt het een ander verhaal, hier was voor gewaarschuwd dus had u beter even kunnen wachten met het opzetten. Voor dat de tomatenplantjes zo ver zijn dat ze er in kunnen zijn we al weer ruim 2 maanden verder. Maar ja da's achteraf. Behoudens dat betreffende klantenservice niet bepaald klantvriendelijk was, volgens u, kunt u naar mijn mening niet veel verwachten. Met gooit het mogelijk op ondeskundig plaatsen.
Ik vind dat Tuinadvies niet verantwoordelijk is voor wat er gebeurd is. Zelf heb ik trouwens alleen positieve ervaringen met deze shop, zowel zakelijk als privé.
Dank u wel voor alle reacties. UIt de meeste reacties blijkt dat het mijn eigen schuld is dat ik, in goed vertrouwen, iets heb gekocht waarvan je mag verwachten dat de leveransier achter zijn product staat. Ik heb alle voorzorgsmaatregelen genomen om er voor te zorgen dat het kasje goed en veilig stond. Blijkbaar doet het er niet toe dat ik daarvoor betaald heb en er geen enkele medewerking van de winkel komt in de vorm van service of een oplossing. Dit zal precies de reden zijn waarom winkels door kunnen gaan met dit soort armzalige producten en/of behandeling van klanten met de vraag om een oplossing. Geld weg, kasje weg, rozenboog weg en laat het er maar bij zitten... blijkbaar is dat de oplossing dus...
Dit zal precies de reden zijn waarom winkels door kunnen gaan met dit soort armzalige producten en/of behandeling van klanten met de vraag om een oplossing.
Al eerder schreef ik dat het belangrijk is het kasje volgens de gebruiksaanwijzing te plaatsen. Op zich is het geen armzalig product, er staan op ons volkstuicomplex meerdere van deze kasjes die best wel wat te verduren hebben. Nogmaals de lijnen hadden strak naar onder getrokken moeten worden waardoor het kasje stabiel staat en niet heen en weer kan wiebelen. Door dat wiebelen breken de verbindingen en stort de boel in elkaar. Een klacht indienen kan altijd echter zal men zich verweren dat de oorzaak "ondeskundig" gebruik is geweest.
Maar op zo'n kastje leg je toch geen zakken tuinaarde en stenen?
Bedoelt u dit foliekastje (rode regel aanklikken) https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/2246/foliekas-of-kweekserre
Die wordt door hen niet meer verkocht. Denk eerder dat het om mijn afbeelding gaat. Die stort bij verkeerd plaatsen in elkaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer