te
door temesgenkulu Sep 9, 2016 om 18:29
Winkels & webshops

Weet iemand over best tipp x

ik werd door iemand opgebeld om mij te bedanken dat ik in het verleden een enquete online ingevuld heb.
met dat smoesje heeft mij eenmalig gratis en dan per maand 8,50 euro.
heeft iemand meegemaakt

23311 11 Rapporteer

ja
door jackyh - Sep 9, 2016 om 18:42
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heb ik ook wel meegemaakt. De aanbieding was volgens hen fantastishe en helemaal gratis. Ik heb altijd gezegd dat ik het niet hoefde en dat ze een ander er blij mee mochten maken. Was er dan meteen van af.

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2016 om 18:46
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zal wel flauwekul zijn. Natuurlijk kan je online enquêtes invullen en er 'geld mee verdienen'. Maar €8,50 in 1 keer? Daar doe ik in ieder geval, veel langer over. Bij GfK. Maar dat is een echt bureau.

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2016 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moet u dat betalen of krijgt u dat zogenaamd? Ga toch niet in op die achterlijke telefoontjes.

marita5
door marita5 - Sep 9, 2016 om 22:32
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Temesgenkulu ,

Best Tipp X heeft te maken met Eurojack loterij , er zijn veel klachten over .
Wanneer er geld van uw rekening word afgeschreven laat dit door de bank terugboeken .

Lees hier de vele klachten , klik op de rode regel .

http://www.klachtenkompas.nl/eurojack-loterij

re
door renee van holten - May 12, 2017 om 22:08
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben er ook ingetrapt... Tot op heden nog niks van mijn bankrekening geïncasseerd maar wel al een (engelse) brief thuis ontvangen inclusief een acceptgiro.

Brief details:
- engelstalig
- logo van "Best tipp x" rechtsboven
- geciteerd: "every month, until further notice, our financial service provider Art Collect Internaional GmhB (ja, inclusief typfout) will debit (€ 8.50 per draw) from your account around the 28th of the month by SEPA Direct Debit".
- Afzender: Theresa Prinz
- blauwgekleurde acceptgiro

Mijn acties:
- De bank (rabobank) opgebeld. Zij kunnen nog niks zolang er niks is geïncasseerd. Wel hebben zij een melding gemaakt.
- via rabobank.nl kun je een incassoblokade doen. Dit heb ik gedaan voor het land Zwitserland. De oplichters lijken daar hun 'adres' te hebben. Incasseerders uit Zwitserland kunnen bij mijn rekening dus niet incasseren. Hier ontvang ik dan ook een alert-email van.
- een klacht verstuurd naar desbetreffende 'organisatie' waarop ik uiteraard geen reactie heb gekregen...

tijger1
door tijger1 May 12, 2017 om 23:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan uw bankrekeningnummer gegeven? Maar ja "gratis" hè.

is
door isabelle de vries - Jun 13, 2017 om 13:08
1 Antwoorden / Vragen

vandaag telefoontje gehad van best tipp. ze belden op met telefoonnummer 085 7325590. Als je dit nummer terugbelt krijg je de melding dat dit nummer niet in gebruik is.
Nu belden ze omdat ik een evaluatie voor Nespresso had ingevuld, maar deze had ik halverwege afgebroken omdat ik t wantrouwde. Dit enkele maanden geleden. Mijn bankrekeningnummer is dus niet bekend bij deze firma.
Nu bieden ze je 50% korting op vliegreizen als je eenmalig 55 euro betaalt ( onbeperkt geldig..) en 1 gratis vliegreis waarbij je alleen luchthavenbelasting betaalt. Ik krijg vrijdag een mailtje ter bevestiging en ik heb 14 dagen bedenktijd of ik dit wel wil.
Ik laat dit nu gebeuren omdat ik mijn bankrekeningnummer niet heb doorgegeven, maar ik wil hier een waarschuwing geven voor deze (nieuwe) praktijk van deze firma. pas op!

edrick3
door edrick3 Jun 13, 2017 om 13:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik laat dit nu gebeuren
Beetje dom; nooit op dat soort telefoontjes ingaan. Je hebt nu wel je mailadres doorgegeven.

ma
door marpier Jul 17, 2017 om 01:41
Antwoorden / Vragen

Ik ben hier dus ook ingetrapt maar bij geen reactie terug mogen ze dus die 55 euro gewoon vangen. En nu heb ik geen email ontvangen en kan ik dus ook niet zeggen dat ik geen intresse heb. Iemand een idee hoe ze te bereiken of welke email?

so
door sommelier Jul 17, 2017 om 23:24
Antwoorden / Vragen

Ik heb dat ook gehad met Best Tip, kon best interessant zijn: korting op vliegreizen en geen mail gekregen.
Vanmiddag een uiterst intimiderende onbeschofte vrouw aan de telefoon dat ik de mail gekregen had en ook geopend had zei ze en ik moest snel die 55 euro overmaken of het ging gelijk door naar de incasso.
Het gesprek was opgenomen etc...de consumentenbond luistert ook mee zei ze...nu ben ik daar toevallig net lid van en die luisteren natuurlijk niet mee. Ik kon nauwelijks iets terugzeggen en al snel helemaal niets , want ze brak het gesprek af enzei dat ik een sms zou krijgen met betalings gegevens. Toen kreeg ik snel daarna 2 keer een sms met de gegevens waar die 55 euro heen moest. Lijkt me niet, want ik heb geen mail gekregen.
Mijn banknummer hebben ze ook niet , natuurlijk wel mijn tel. n.r en mailadres, maar ik heb niets dus ga ik niets betalen.
Toen ik die dame aan de telefoon kreeg vertrouwde ik het niet meer want die sloeg een heel malle toon aan die je nooit tegen een klant waaraan je geld wilt verdienen aanslaat.
Krijg vast wel een brief van hun incasso kantoor, zal wel malafide zijn en dan ben ik snel bij de consumentenbond.

tijger1
door tijger1 Jul 17, 2017 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom gaat u eigenlijk op die onzin in?

hansje klein
door hansje klein Aug 15, 2017 om 18:20
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... alle eerdere waarschuwingen op dit forum waren dus uiteindelijk voor de tijger z'n sigaar!

costnix
door costnix - Jun 13, 2017 om 14:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zo'n persoon hoort bij mij alleen: "Klik! TUUT, TUUT, TUUT!"

in
door indalo - Aug 15, 2017 om 18:11
11 Antwoorden / 3 Vragen

Is mij ook gebeurd. Ik had een reis gewonnen.
Direct gezegd dat hij (David) kon opvliegen en telefoon dichtgeklapt.

Mijn vraag 1) Hoe komen ze aan mijn gsm nummer, wat ik zelden gebruik?
                  2) Hoe komen ze aan mijn naam. Ik heb een Belgische naam, die door iedereen wordt verbasterd.
                      David sprak hem perfect uit!

costnix
door costnix Aug 16, 2017 om 11:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is de juiste reactie :-D
Er wordt zomaar een nummer door een computer gedraaid. Als iemand dan opneemt, wordt er doorgeschakeld naar een verkoper.

gerbera
door gerbera - Aug 16, 2017 om 11:46
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als je dit nummer terugbelt krijg je de melding dat dit nummer niet in gebruik is.
Dit is wel het domste dat je kan doen. In sommige gevallen kan het, ongemerkt, een hoop geld kosten. Dus bedwing uw nieuwsgierigheid, hebben ze u nodig bellen ze nog maar een keer.

di
door dina jansen - Sep 3, 2017 om 13:34
1 Antwoorden / Vragen

Ja helaas daar zit ik nu in en ik wil er ook direct vanaf

gerbera
door gerbera Sep 3, 2017 om 15:46
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zolang u nergens een handtekening heeft gezet zit u er niet aan vast dus hoeft u ook niet vanaf. Laat u niet gek maken met dreigende incasso's en deurwaarders. En mochten ze u nog een keer bellen vermeld dan dat u direct aangifte doet als er geld van uw rekening wordt gehaald. Is dat reeds gebeurt storneer de bedragen en blokkeer de bankrekening van hen. Lees verder de reactie's hierboven.