Co
door Corina b Oct 20, 2016 om 17:32
Winkels & webshops

Zit ik vast aan een jaar contract bij oddie.nl

Heb gisteren hier gelezen dat meer mensen last hebben van oddie.nl. nl geen mail gehad blijkt later wel maar ik heb het niet kunnen vinden en ook niet geactiveerd nu een rekening van 99 euro het advies hier was een mail naar hun sturen dat ik dit niet schriftelijk heb getekend en hier van af wil zien nu heb ik een mail terug gehad dat dat niet hoeft en ik gewoon moet betalen volgens hun regels vast gelecht in www.acm wie kan me hier bij helpen

10926 11 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Oct 20, 2016 om 17:45
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, hoor is niet zo. Het gaat hier om een regelmatige dienstverlening

Ik zal de regels van de ACM hier even neerzetten. klik HIER

Voor een aantal situaties geldt dat de overeenkomst alleen geldig is als dit schriftelijk gebeurt. Bijvoorbeeld door ondertekening van de consument van de schriftelijke overeenkomst. Dit wordt ook wel het schriftelijkheidsvereiste genoemd. Het gaat om de situaties waarbij de ondernemer op eigen initiatief de consument belt en een aanbod doet. In de volgende situaties komt de overeenkomst niet aan de telefoon tot stand, maar pas na schriftelijke instemming van de consument:

  • overeenkomsten op afstand tot het geregeld verrichten van diensten. Bijvoorbeeld een abonnement voor CV-onderhoud of een abonnement op een sportschool; of
  • overeenkomsten tot het geregeld leveren van elektriciteit, gas, water of stadsverwarming.

De ondernemer moet het aanbod dat hij telefonisch doet, bevestigen aan de consument. De consument tekent vervolgens het aanbod of stuurt zijn schriftelijke instemming aan de ondernemer. Alleen dan is de consument gebonden aan het aanbod.

Dit mag ook per e-mail. De ondernemer mailt dan het aanbod naar de consument. De consument kan dan per e-mail instemmen met het aanbod. Ook kan de consument het aanbod printen, zijn handtekening zetten en het daarna aan de ondernemer per post of per e-mail toesturen.

Aan het vereiste van schriftelijkheid wordt niet voldaan als de ondernemer in het telefoongesprek, waarin hij het aanbod doet, de consument bijvoorbeeld vraagt:

  • om op een bepaalde telefoontoets te drukken ter bevestiging van de overeenkomst; of
  • om een mondeling ja te geven dat op band wordt opgenomen.

In beide voorbeelden is er geen sprake van schriftelijke instemming met het aanbod. Er is dan dus nog geen geldige overeenkomst tot stand gekomen. De schriftelijke instemming is bedoeld om de consument in de gelegenheid te stellen het contract rustig te lezen en een bewuste keuze maken of hij contract wil ondertekenen. Pas na de schriftelijke instemming komt de overeenkomst tot stand en gaat de bedenktijd lopen.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2016 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dan dat andere topic hebt gelezen, dan moet u weten dat u nergens aan vast zit en ook verder niets hoeft te doen. D

U staat volkomen in uw recht. Dus laat u niet bang maken door wie dan ook. Ook niet door een incassobureau. Dus verder helemaal negeren.

Dien ook een klacht in bij Consuwijzer. Kijk op Google. Als er veel mensen daar klagen, dan stopt die ellende wellicht.

In het vervolg die telefoontjes direct afkappen, nooit uw gegevens verstrekken. Ook niet aan de deur of op straat. Dat voorkomt een hoop gedoe.

al
door alexander buis Oct 26, 2016 om 17:58
Antwoorden / Vragen

Ik heb ditzelfde probleem echter ik heb, omdat ik dacht dat ik er niet onderuit kon komen wel betaald. Nu heb ik alsnog mijn lidmaatschap aangevochten per email met zo'n voorbeeldbrief van consuwijzer en ik kreeg het volgende antwoord:

Beste heer Buis,

Schriftelijke bevestiging is verplicht bij abonnementen.

Het is niet verplicht bij een gemengde overeenkomst. Deze regels kunt u nalezen via www.acm.nl

Indien u nog meer vragen heeft staan wij graag tot uw beschikking.

Met vriendelijke groet,

Elis de Jager

Wat adviseren jullie nu ?

Gr. Alexander Buis

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2016 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt al betaald, dat krijgt u dus nooit meer terug.

Wat ik adviseer? In het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen, geen gegevens verstrekken, ook niet aan de deur of op straat.

Dat voorkomt ellende en bespaart veel geld. U kunt ook nog een klacht indienen bij de ACM.

Ja
door JaimyRuit Nov 3, 2016 om 15:56
Antwoorden / Vragen

Ook ik ben benaderd door oddie. Ik ben de overeenkomst telefonisch aangegaan, vervolgens geen mail ontvangen en na 14 dagen wel gewoon de factuur. Ik heb na dittopic te hebben gelezen een mail gestuurd waarin ik zeg dat ik niks ga betalen, aangezien ik dus helemaal geen overeenkomst ben aangegaan. Nu heb ik deze mail teruggekregen, wat moet ik doen?

Beste heer/mevrouw Ruitenschild,

De bevestigingsmail met uw inloggegevens hebben wij u verzonden op 17 oktober. Als bewijs van verzending voegen wij een kopie van de mail in de bijlage. Hier kunt u precies zien wanneer de mail door ons verzonden is.

Over-actieve spamfilters kunnen er voor zorgen dat sommige mails in de ongewenste box terecht kunnen komen. Tijdens het gesprek bent u hierop geattendeerd. Tevens wordt de ongewenste box, afhankelijk van uw instellingen maximaal 1 week bewaard. Ook hebben wij u tijdens het gesprek verzocht ons binnen 3 dagen te contacteren via www.oddie.nl indien u de bevestigingsmail niet tegenkomt. Tijdens het gesprek bent u hiermee akkoord gegaan.

Gezien de uiterste annuleringsdatum reeds verstreken is, en uw order inmiddels al verwerkt is kunnen wij uw éénjarige lidmaatschap niet meer annuleren.
Zoals afgesproken  betaalt u éénmalig € 99,- en kunt u een jaar lang  uw bonnen uploaden via uw account. U ontvangt minimaal 2,5% max 15% cashback op al uw aankopen.
Na ontvangst van uw betaling zullen wij u de duurzame gegevensdrager verzenden waarop u al uw bonnen kunt bewaren.

Betreft de schriftelijkheidsvereiste. Deze is verplicht bij abonnementen.
Het is niet verplicht bij een gemengde overeenkomst. Deze regels kunt u nalezen via www.acm.nl

Zoals u terug kunt lezen in de algemene voorwaarden van Oddie BV (artikel 3.12 en 3.13) dient u om gebruik te kunnen maken van de diensten van Oddie BV uw aankoopbewijzen te bewaren in de duurzame gegevensdrager die wij u zullen aanleveren na betaling. Zodoende is er sprake van een dienst en product. (gemengde overeenkomst).

Indien u nog meer vragen heeft staan wij graag tot uw beschikking.

Met vriendelijke groet,

Elis de Jager

tijger1
door tijger1 Nov 3, 2016 om 16:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u moet doen? Helemaal niets. Nergens meer op reageren. Als u eventueel uw bankrekeningnummer verstrekt hebt, houd dan uw rekening in de gaten. Incasso weigeren en nummer blokkeren.

Dien ook een klacht in bij Consuwijzer. Ze zijn al overstelpt met klachten over zulk soort activiteiten. Hoe meer klachten, hoe eerder het gestopt wordt. Voortaan wat zorgvuldiger zijn aan de telefoon. Afkappen die gesprekken. Allemaal nep.

Ja
door JaimyRuit Nov 3, 2016 om 21:10
Antwoorden / Vragen

Dat bevestigt dan mijn nijging, hartelijk dank voor de reactie!

zoekster1
door zoekster1 - Nov 3, 2016 om 16:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

In antwoord op een reactie die weer eens verstopt staat op het topic :-(

Wat Oddie zegt

"Betreft de schriftelijkheidsvereiste. Deze is verplicht bij abonnementen.  Het is niet verplicht bij een gemengde overeenkomst. Deze regels kunt u nalezen via www.acm.nl  "

Ten eerste is het geen gemengde overeenkomst. Oddie geeft kortingen op aankopen. Maar die aankopen zijn niet bij hun gedaan. Dus het is geen mengvorm van bijv. koop en dienst, maar puur dienst. Het zou wat anders zijn als Oddie een winkel had waar je dan korting op de spullen kreeg.

Het andere punt is dat het een abonnement moet zijn om een schriftelijkheids eis opgelegd te krijgen. Ook dit klopt niet. Het moet nl geen abonnement zijn bij een schriftelijkheidsvereiste, maar een geregelde verrichte dienst. Bijvoorbeeld een abonnement, het gaat dus niet om de naam abonnement, maar om de vorm. Het mag ook een jaarcontract zijn, als het maar een geregelde verleende dienst is. En dat is dit wel.

(Verder heb ik even 3.12 en 3.13 gelezen van de AV en wat dat ermee te maken zou hebben, geen idee.)

Oddie heeft geen gelijk.

ro
door romanoroy - Nov 18, 2016 om 20:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs als het wel om een gemengde dienst gaat, staat oddie niet in hun recht. Bij een gemengde dienst heb je namelijk recht op twee weken bedenktijd na de in ontvangst namen van het product. (In het geval van Oddie: een verzamelmapje voor de kortingscoupons). Deze ontvang je pas na betaling. Dat betekent dat je helemaal nergens aan vast zit, zolang je niet betaald hebt. Als je wel betaald hebt, wordt het een stuk lastiger om je geld terug te halen. De betaling kan worden gezien als bevestiging van een overeenkomst. Het advies: niet betalen, beroepen op je bedenktijd en in het vervolg geen telefonische verkopers meer te woord staan.

pu
door puppywoef - Nov 28, 2016 om 13:12
1 Antwoorden / Vragen

Iemand al een incasso bureau langs zien komen hiervoor?

Ik heb alle adviezen gevolgd en toch blijven ze volhouden. kom hier ook niet mee uit.
Heb ze dus genegeerd en krijg aanmaningen binnen.

marita5
door marita5 Nov 28, 2016 om 13:46
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Puppywoef , laat u niet bang maken . of onder druk zetten volledig negeren   , neem contact op met consuwijzer dien daar een klacht in "https://www.consuwijzer.nl/contact"

marita5
door marita5 Nov 28, 2016 om 13:53
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Lees ook hier wat een incassobureau wel / of niet mag , lees vooral onder dreigende toon , http://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/incassobureaus-wat-mogen-ze-wel-wat-mogen-ze-niet/

ro
door romanoroy Dec 9, 2016 om 17:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, nog geen incassobureau gezien, intussen wel een tweede aanmaning gehad. Ik heb contact gehad met consuwijzer en zij adviseren om voet bij stuk te houden.

Ca
door Campertje Dec 19, 2016 om 19:04
Antwoorden / Vragen

Iemand inmiddels al wèl van het contract af zonder te betalen?

pu
door puppywoef Dec 29, 2016 om 14:32
1 Antwoorden / Vragen

heb 24 nov de 2de aannaming gehad, maar meteen genegeerd en verwijderd. Nu inmiddels al meer dan een maand voorbij en niets meer van vernomen.
Dus ik zou zeggen, negeren en niets mee doen

ta
door tamarabrondsema Apr 13, 2017 om 15:25
1 Antwoorden / Vragen

hoi hoi

ik heb dus ook met dit probleem temaken gekregen
ook er tegen in gegaan dat ik niet ging betalen  meerdere keren contact gehad met consuwijzer
nu een brief gekregen van het incassoburo  zi hier onder  wat moet ik hier mee?
anders een actiegroep opzetten op facebook  met gedupeerde mensen

DEZE BRIEF KREEG IK VANDAAG  BINNEN

Geachte heer Brondsema,

Onze juristen hebben de werkwijze van Oddie BV onderzocht, en hebben geconstateerd dat de werkwijze geheel rechtsgeldig is.

Bijgaande stukken en gespreksopname hebben wij van onze opdrachtgever Oddie BV ontvangen. Hieruit blijkt dat een valide mondelinge overeenkomst is afgesloten.
Gezien er sprake is van een gemengde overeenkomst is een schriftelijke bevestiging niet vereist. Deze regels kunt u nalezen op de website van de Autoriteit Consument & Markt.
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/consumentenregels/specifieke-regels-voor-telemarketing/

Wij verzoeken u daarom vriendelijk de vordering ad EUR 139,84 over te boeken naar onze rekening NL67INGB0007733303 t.n.v. NOPN BV o.v.v. dossiernr: A171436. Na ontvangst van uw betaling wordt dit incasso dossier gesloten.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ilse Brouwer
Key incasso
key

marita5
door marita5 Apr 13, 2017 om 16:41
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@tamarabrondsema , bent u nu van plan om overal dezelfde onzin te plaatsen , is zeer irritant . u weet wat u moet doen daar hebt u andere niet voor nodig ..

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2017 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tamara. Volgens mij kunt u beter van Facebook afgaan, want lezen kunt u toch niet.

pu
door puppywoef Apr 23, 2017 om 23:14
1 Antwoorden / Vragen

interessant feitje gevonden op radar. Toevallig heeft iemand uitgezocht dat keyincasso en oddie dezelfde eigenaren heeft...

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=168981

gewoon negeren....

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2017 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is daar Interessant  aan? Dat doet er helemaal niet toe.

Ke
door KeiyserSoze - Dec 19, 2016 om 13:59
2 Antwoorden / Vragen

Volgens Oddie zat ik ook vast aan een jaar contract en hebben ze mij diverse aanmaningen gemaild. Ik  vertrouwde de gang van zaken niet en heb juridisch advies ingewonnen. Op advies heb ik de volgende mail gestuurd;

Geachte mevrouw Zevenbergen,

Inmiddels heb ik juridisch advies ingewonnen over deze kwestie. Ik handhaaf mijn standpunt dat ik u geen betaling verschuldigd ben en betwist al hetgeen u hieromtrent heeft gesteld, voor zover een en ander in het hiernavolgende niet uitdrukkelijk wordt erkend.

Tussen u en mij is geen (rechtsgeldige) overeenkomst tot stand gekomen. Tot op heden heeft u nagelaten bewijs te overleggen van een (schriftelijke) overeenkomst waaruit over en weer rechten en verplichtingen voortvloeien. Ik betwist dat wij een (telefonisch) mondelinge overeenkomst hebben gesloten, voor zover een mondelinge overeenkomst in het onderhavige geval rechtsgeldig zou zijn. In dit kader verzoek ik u, indien u uw standpunt handhaaft dat wij wel een mondelinge overeenkomst hebben gesloten, mij en kopie van de bandopname van ons gesprek te doen toekomen waaruit de mondelinge overeenstemming ondubbelzinnig blijkt.

Indien u al kunt aantonen dat wij mondelinge overeenkomst hebben bereikt, geldt het onderstaande onverkort ten aanzien van de bedenktijd van 14 dagen, welke bedenktijd tot op heden niet is aangevangen.

Voor het bestaan van een overeenkomst is wilsovereenstemming vereist. Daarvan is sprake indien een aanbod wordt aanvaard (art. 6:217 BW). In uw ‘welkomstmail’ verstrekt u de inloggegevens voor de “gratis actieperiode van 14 dagen”. Vervolgens schrijft u “Mocht je toch besluiten af te zien van ons aanbod dan kan je je account geheel vrijblijvend en zonder enige opgave van reden binnen 14 dagen opzeggen via email of telefoon. ” (onderstreping toegevoegd door ondergetekende). Een ‘gratis actieperiode’ duidt niet op wilsovereenstemming tussen ons over uw producten. Integendeel, daaruit volgt juist dat eerst een gratis actieperiode volgt, waarna mogelijk een overeenkomst zou worden gesloten. Steun voor dit standpunt is ook te vinden in uw bewoordingen ‘ons aanbod’. Hiermee geeft u expliciet te kennen dat slechts sprake is van een aanbod, welk aanbod nog aanvaard moet worden. Uw aanbod is echter nimmer aanvaard door mij. Voorts is in uw welkomstmail geen melding gemaakt van een reeds gesloten overeenkomst. Evenmin bevat deze e-mail alle noodzakelijke informatie die bij de bevestiging van een dergelijke overeenkomst verstrekt moet worden. Een en ander maakt dat geen sprake is van een overeenkomst, althans is het bestaan daarvan tot op heden door u niet aangetoond.

Tevens geldt dat u niet heeft voldaan aan de wettelijke vereisten ten aanzien van uw informatieplicht bij het totstandkomen van een overeenkomst langs elektronische weg. Dit heeft tot gevolg dat geen overeenkomst tot stand is gekomen.

Primaire stel ik mij op het standpunt dat geen overeenkomst tot stand is gekomen.

Subsidiair stel ik dat de overeenkomst (indien wel tot stand gekomen) vernietigbaar is op grond van het bepaalde in de artikelen 6:227b lid 4 en/of art. 6:227c lid 5 BW. U heeft immers niet voldaan aan uw wettelijke informatieplicht.

Meer subsidiair doe ik een beroep op de vernietigingsgrond in het bepaalde in art. 6:228 lid 1 (dwaling) BW. Onder een juiste voorstelling van zaken zou ik immers de overeenkomst (indien daar al sprake van is) niet hebben gesloten.

Meer meer subsidiair doe ik een beroep op een van de vernietigingsgronden in het bepaalde in art. 3:44 leden 3 (bedrog) en 4 (misbruik van omstandigheden) BW. Uw onjuiste mededelingen en/of het opzettelijk stilzwijgen en/of andere kunstgrepen heeft (hebben) er immers toe geleid dat ik – naar uw oordeel – akkoord ben gegaan met uw voorwaarden.

Samengevat is geen sprake van een overeenkomst, althans is de overeenkomst thans op rechtsgeldige gronden vernietigd.

Ten overvloede ga ik hieronder in op de door u aangevoerde argumenten.

U stelt dat het schriftelijkheidsvereiste hier niet van toepassing is, omdat hier sprake zou zijn van een gemengde overeenkomst die via telefonische verkoop tot stand is gekomen. Voor zover zulks al juist mocht zijn, geldt het volgende. Hier zijn van toepassing de regels omtrent koop op afstand. Uit die regels volgt dat een consument de overeenkomst (indien daar in het onderhavige geval al sprake van is) binnen 14 dagen ongedaan maken. Dit is de bedenktijd van de consument die in de wet dwingend is voorgeschreven en waarvan niet van mag worden afgeweken. Deze bedenktijd kan dus niet in de overeenkomst of in de algemene voorwaarden worden uitgesloten. Een dergelijke bedenktijd geldt te allen tijde bij telefonische verkoop.

U stelt dat thans sprake is van een gemengde overeenkomst. Indien dat al juist mocht zijn, geldt dat de bedenktijd van 14 dagen bij dergelijke overeenkomsten aanvangt na de dag waarop de consument het product ontvangt. Tot op heden heb ik geen product van u ontvangen. U stelt dat u een ‘duurzame gegevensdrager’ zult verstrekken na betaling door mij. Ik heb geen betaling gedaan, noch heeft u mij een ‘duurzame gegevensdrager’ doen toekomen. Dat betekent dat de wettelijke bedenktijd van 14 dagen nog niet is aangevangen. Immers, eerst na ontvangst van voornoemde gegevensdrager vangt de bedenktermijn van 14 dagen aan. Ook hieruit volgt dat tussen ons geen overeenkomst tot stand is gekomen.

In uw schrijven verwijst u meermaals naar uw algemene voorwaarden. Daarover kan ik kort zijn. U heeft mij niet een redelijke mogelijkheid geboden om kennis te nemen van deze algemene voorwaarden, aangezien niet is voldaan aan de vereisten van art. 6:234 lid 1 sub c BW. Uw algemene voorwaarden zijn immers niet voor of ten tijde van het sluiten van de overeenkomst aan mij toegezonden. Evenmin kunnen uw algemene voorwaarden (die op uw website staan) worden opgeslagen (ze zijn niet op PDF-formaat ter beschikking gesteld). Daar komt bij dat u niet heeft gemeld dat de algemene voorwaarden op verzoek zullen worden nagezonden. Een en ander betekent dat ik bij deze een beroep doe op de vernietigingsgrond van art. 6. 233 aanhef en sub b BW. Dat heeft tot gevolg dat uw algemene voorwaarden niet van toepassing zijn.

Subsidiair vernietig ik de (desbetreffende bedingen van) uw algemene voorwaarden op grond van het bepaalde in de artikelen 6:236 (zwarte lijst) en 6:237 (grijze lijst) BW.

Los van al het vorenstaande vernietig ik de overeenkomst (indien daar al sprake van is) op grond van de Wet oneerlijke handelspraktijken. Uw handelspraktijk is immers misleidend en/of agressief in de zin van voornoemde wet.

Tot slot
Ik heb op internet vernomen dat veel meer mensen de dupe zijn van uw onrechtmatige en misleidende handelspraktijken. U schroomt niet om mensen bang te maken door te dreigen met deurwaarders en hogere kosten. Deze agressieve manier van bejegening zal naar ik vermoed vast zijn vruchten hebben afgeworpen. Daar moet thans een einde aan  komen.

Ik ben bereid om (via internet) contact te zoeken met andere slachtoffers van uw louche praktijken. Ik ben voornemens om samen met andere gedupeerden de Autoriteit Consument en Markt (ACM) in te schakelen. Op grond van de Wet oneerlijke handelspraktijken is de ACM bevoegd om, bij geconstateerde overtredingen, een boete op te leggen (maximaal € 450.000 per overtreding), een last onder dwangsom opleggen of een combinatie van voornoemde maatregelen doorvoeren.

Ik stel u in ieder geval aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden (waaronder, doch niet uitsluitend, juridische kosten) en nog zal lijden.

Ik geef u mee in het vervolg de juridische aspecten van uw handelen wel goed te onderzoeken, voordat u nogmaals dit soort acties onderneemt.
--------------------------------------------------------------------------------------------

U bent vrij om deze brief over te nemen als u wordt lastig gevallen door team Oddie.

KO
door KOLKIE3012 Dec 28, 2016 om 20:22
Antwoorden / Vragen

Hallo ik ben ook gebeld door Oddie.nl en heb nu een 2 aanmaning ontvangen dat ik even 99 euro wil overmaken! Ik heb ze een mail terug gestuurd dat ik geen mail van hun had ontvangen en vandaag kreeg ik een reactie dat ze een mail gestuurd hadden op 24-11-2016. Maar ik kan niks terug vinden en vandaag hadden ze die mail bijgevoegd! Maar ik heb niks gehad en nu willen ze hebben dat ik binnen 7 dagen die 99 euro moet overmaken! Maar dat was ik niet van plan!! Wat moet ik doen?? Ik ga morgen consuwijzer bellen en dan hoop ik dat ze een oplossing hebben.
mvg KOLKIE3012

zoekster1
door zoekster1 Dec 28, 2016 om 20:33
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Neem gewoon even de brief hierboven over. Dat is toch niet zo moeilijk?

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2016 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Perfecte brief. Maar paarlen voor de zwijnen denk ik.

De
door De Laat Jan 20, 2017 om 16:38
Antwoorden / Vragen

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt en zal gebruik maken van deze brief. Hopelijk ben ik dan van ze af.

Co
door Corina b Jan 22, 2017 om 11:23
Antwoorden / 1 Vragen

Wat een goed verwoorden brief ook ik heb aanmaning van oddie gekregen en ga deze brief zeker gebruiken
    Dankje gr corina

Hg
door HgstK Feb 25, 2017 om 12:44
1 Antwoorden / Vragen

Goed brief, enige vraag is helpt het mij ook over mijn reactie die ik net geplaatst heb :

De volgende zeggen zij over gemengd contract: Geduren opname is de volgende vertelt:

Om onnodige kosten te voorkomen zullen wij de duurzame gegevensdrager voor uw bonnen verzenden na uw betaling. Hier gelden aanvullende voorwaarden voor.

Door zogenaamd "ja" te zeggen hierop zou er afwijkende regels gelden betreffende 14 dagen bedenk tijd van voor/na ontvangen van het product .

Graag zou ik hulp van iemand waarderen die mij kan helpen met een gepast reactie waarop blijkt dat ze niet in hun recht staan.

In het brief lees ik :

Meer meer subsidiair doe ik een beroep op een van de vernietigingsgronden in het bepaalde in art. 3:44 leden 3 (bedrog) en 4 (misbruik van omstandigheden) BW. Uw onjuiste mededelingen en/of het opzettelijk stilzwijgen en/of andere kunstgrepen heeft (hebben) er immers toe geleid dat ik – naar uw oordeel – akkoord ben gegaan met uw voorwaarden.

Wordt mijn probleem hiermee opgelost ?

zoekster1
door zoekster1 - Dec 28, 2016 om 20:34
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Goede brief. Kunnen anderen zo overnemen. (als ze hun paniek kunnen overwinnen)

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2016 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, maar dan zullen ze toch eerst moeten en willen lezen.

Ka
door KanedaNLD - Jan 31, 2017 om 15:19
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb de eerste schriftelijk laatste aanmaning ontvangen.

Hoe moet ik hier op reageren?

marita5
door marita5 Jan 31, 2017 om 15:56
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@Kanedanld , het heeft geen zin om overal een reactie te plaatsen , lees hier het antwoord op deze vraag onder uw eigen naam  https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/wat-is-oddie-nl

id
door ida rasenberg - Feb 14, 2017 om 10:58
2 Antwoorden / Vragen

Hallo,
 Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Is het bij jou opgelost?

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2017 om 11:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de andere reacties.

marita5
door marita5 Feb 14, 2017 om 11:07
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@Ida Rasenberg , lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( tweede link)  http://kassa.vara.nl/nieuws/consumentenbond-waarschuwt-betaal-niets-aan-oddie-nl

id
door ida rasenberg Feb 14, 2017 om 13:07
2 Antwoorden / Vragen

Dank je wel. Ik heb gisteren oddie gebeld en ze vertelde mij dat ze volledig in hun recht staan. Ik ben er onzeker over en baal vreselijk.

marita5
door marita5 Feb 14, 2017 om 13:14
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Nergens op reageren , en vooral niet betalen , ze hebben geen poot om op te staan proberen gewoon , ze staan helemaal niet in hun recht ., ook niet als u een brief krijgt van een incassobureau , lees hier  klik op de rode regel ( tweede link ) lees de blauwe balk )  http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

marita5
door marita5 Feb 14, 2017 om 14:46
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@Ida Rasenberg , lees deze informatie eens door, is van gisteren , klik op de rode regels ( tweede link target blank ) http://kassa.vara.nl/nieuws/acm-betaal-niet-voor-ongeldige-abonnementen-op-kortingssites  dien ook een klacht in bij consuwijzer    https://www.consuwijzer.nl/contact

Hg
door HgstK - Feb 25, 2017 om 12:31
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb well via e-mail gecommuniceerd met bezwaar brief om aan te geven dat het gaat om een abbonement en geen gemengde contract.

De volgende zeggen zij over gemengd contract: Geduren opname is de volgende vertelt:

Om onnodige kosten te voorkomen zullen wij de duurzame gegevensdrager voor uw bonnen verzenden na uw betaling. Hier gelden aanvullende voorwaarden voor.

Door zogenaamd "ja" te zeggen hierop zou er afwijkende regels gelden betreffende 14 dagen bedenk tijd van voor/na ontvangen van het product .

Graag zou ik hulp van iemand waarderen die mij kan helpen met een gepast reactie waarop blijkt dat ze niet in hun recht staan.

Ze zijn blijkbaar niet gestopt met hun handelspraktijken.

[Edit]
Bedankt voor jullie reacties, maar lees a.u.b. wat ik vraag, mijn vraag wordt niet beantwoord, en wil gewoon 100% weten dat zij niet in recht staan betreft : 14 dagen bedenk tijd na ontvangst van product en dat ze die niet kunnen wijzigen doordat ik "ja" heb gezegd op een vraag in de opgenomen stuk over hun speciale aanvullende voorwaarden.

marita5
door marita5 Feb 25, 2017 om 12:39
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hgstk , lees hier de gegeven antwoorden , nergens op reageren en vooral niet betalen , klik op de rode regel  https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/moet-ik-betalen-om-van-oddie-af-te-komen

tijger1
door tijger1 Feb 25, 2017 om 12:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hgstk. U hebt toch alle reacties kunnen lezen en ik neem aan, ook op de linken geklikt? Dus helemaal niets meer doen en ze in hun sop laten gaarkoken. In het vervolg zulke telefoontje direct afkappen.

Hg
door HgstK Feb 25, 2017 om 12:54
1 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor jullie reacties, maar lees a.u.b. wat ik vraag, mijn vraag wordt niet beantwoord, en wil gewoon 100% weten dat zij niet in recht staan betreft : 14 dagen bedenk tijd na ontvangst van product en dat ze die niet kunnen wijzigen doordat ik "ja" heb gezegd op een vraag in de opgenomen stuk over hun speciale aanvullende voorwaarden.

marita5
door marita5 Feb 25, 2017 om 18:57
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@Hgstk , lees eens goed de link wat ik u heb gegeven , daar staat in wat u moet doen , zie ook contact consuwijzer ., ook al hebt u ja gezegd en staat dit op de voice log ( deze is niet geldig ) , Oddie moet schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten .

Hg
door HgstK Feb 27, 2017 om 19:30
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Marita5, bedankt voor de reactie, maar mijn vraag wordt nog steeds niet beantwoord.
Ik heb namelijk alles gelezen en zelfs alles gecommuniceerd met ALLE redenen de genoemd zijn op deze website aan Oddie.nl waardoor zij weer een reactie hebben gemaild met waarom zij wel in hun recht staan en dat is wat ik in mijn reactie heb geplaatst, wordt mijn vraag uberhaubt gelezen ?

Ja, het moetschrijftelijk bewezen worden, alleen als het gaat om abbonementen, maar het gaat hier om een gemengd overeenkomst met een product erbij. Ik wil gewoon weten zoals ik al in mijn reactie heb gevraagd of zij met hun speciale aanvullende voorwaarden (waarop ik ja heb gezegd) de regel/wet kan overschrijven. Door simpleweg te zeggen hun voice log geldt niet, is kort door de bocht.

zoekster1
door zoekster1 Feb 27, 2017 om 20:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dit klopt niet wat Oddie zegt. Die 14 dagen na ontvangen van een product kunnen niet worden gewijzigd door JA te zeggen. Dit zijn wettelijke regels die van dwingend recht zijn, daar kan niet van worden afgeweken in de algemene voorwaarden van een bedrijf. Maar als u zo onzeker blijft, neem dan contact op met de ACM via consuwijzer.nl..... https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

Hg
door HgstK Feb 28, 2017 om 19:58
1 Antwoorden / Vragen

Bedankt ZOEKSTER1 , precies het antwoord waarnaar ik zocht. Ik heb al contact met consuwijzer en hoop ook bevestiging daarop te krijgen, hierdoor is mijn zaak tegen Oddie.nl verzegeld en kan aangetoond worden dat zij nooit een product geleverd hebben en dat hierdoor de bedenk tijd nooit is ingegaan en dat er misleiding is geweest door ongebruikelijk woordgebruik en door pas op het eindt heel vaag een ondergeschikt product te noemen. Waarscijnlijk ondergeschikt omdat alles waarschijnlijk zonder het product kan.