Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

holpen
holpen - 17-01-2015 08:08:11
Computers & Telefonie

Ict waarborg

Ik heb ooit een tijdje gewerkt voor een soortgelijk bedrijfje. heeft zich toen ook aangesloten bij ict waarborg. wat mij toen opviel, is dat dit "keurmerk" helemaal nergens echt op keurde. gewoon een kwestie van wat papiertjes invullen en het verlangde bedrag overmaken en je mag dit keurmerk voeren. echte controle ergens op hebben ze eigenlijk niet.

het lijkt voor de klant misschien wat betrouwbaarder, maar in de praktijk kijkt er werkelijk geen hond naar. wij hadden dezelfde ervaring als jij: mond-tot-mond-reclame is nog altijd het beste in dit soort werk. maar zo'n logo straalt natuurlijk iets extra's uit, hoop je. alleen, de klant wordt tegenwoordig helemaal doodgegooid met keurmerken e.d. gevolg: niemand let er nog op en slechts weinigen hechten er waarde aan. al te vaak is al gebleken dat vele keurmerken nogal, laten we zeggen, creatief omspringen met wat ze beloven.

mij persoonlijk zeggen allerlei keurmerken mij bijzonder weinig, ik let er tegenwoordig ook helemaal niet meer op. als klant word ik immers al behoorlijk beschermd door de consumentwetgeving.

ik vermoed dat ict waarborg pas iets gaat doen, als er te veel klachten over een bedrijfje binnenkomen. het enige wat ze dan echt kunnen doen, is de klant bijstaan bij eventuele klachten en jou verbieden hun logo te voeren. ze zijn er in elk geval niet om jou als ondernemer bij te staan (ook al wekken ze misschien die verwachting wel), maar om de klant een gevoel van vertrouwen te geven. je bent natuurlijk ook verplicht om je te houden aan de richtlijnen die zij hebben uitgestippeld (waar op zich niets mis mee is, trouwens).

als jij vrij zeker weet dat het geen toegevoegde waarde heeft voor je bedrijf, dan is het eigenlijk niet meer dan een overbodige kostenpost. kun je makkelijk een paar honderd euro op besparen per jaar.

maar goed, misschien zijn er anderen die er anders over denken; ik heb nu eenmaal een pest aan die wildgroei van allerlei commerciƫle keurmerken...