Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edrick3
edrick3 - 27-06-2015 17:54:05
Voeding & Gezondheid

Oplichting apotheek de regenboog

Hallo patricia1983,

bespreek de klacht met uw apotheker

probeer eerst het probleem met uw apotheker te bespreken. dat kan ook als een klacht over een medewerker van de apotheek gaat. als de apotheker niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. komt u er samen niet uit, dan kunt u hieronder lezen wat u vervolgens kunt doen.

u kunt uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenbemiddelaar

de bemiddelaar is onpartijdig en zoekt samen met u naar een oplossing voor uw probleem. alles wat u aan deze persoon vertelt is vertrouwelijk. als de bemiddeling naar uw idee niet voldoende resultaat oplevert, kunt u besluiten uw klacht in te dienen bij de klachtencommissie.

beoordeling door de klachtencommissie openbare apotheek

misschien wilt u een uitspraak over uw klacht. bijvoorbeeld om te horen of uw klacht terecht is, of omdat u wilt dat er een advies aan de apotheker wordt uitgebracht om herhaling te voorkomen. u kunt uw klacht dan laten behandelen door de klachtencommissie openbare apotheek. deze klachtencommissie is onpartijdig en bestaat uit een voorzitter (jurist) en vier leden: twee leden namens patiënten (npcf/zorgbelang nederland) en twee leden namens de apothekers (knmp).

advies en ondersteuning van de regionale adviespunten van zorgbelang

de regionale adviespunten van zorgbelang kunnen informatie geven over uw rechten als patiënt en u adviseren over wat u met uw klacht kunt doen. ook kunt u hulp krijgen bij het schrijven van een brief of ondersteuning bij een gesprek met de apotheker.

wacht u niet te lang met het indienen van een klacht. hoe langer u wacht, hoe lastiger het wordt om precies te achterhalen wat er is gebeurd.
(http://www.apotheek.nl/in-de-apotheek/klachten-over-uw-apotheek">bron)

klachtenbemiddeling
telefoon: 06 22921649, e-mail: bemiddelingapotheken@xs4all.nl

klachtencommissie openbare apotheek
postbus 1136, 1400 bc bussum

regionale adviespunten zorgbelang
telefoon: 0900 -243 70 70, website: adviespuntzorgbelang.nl

suc6