Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wo
wolvin2002 - 20-07-2015 17:21:26
Voeding & Gezondheid

Oplichting apotheek de regenboog

Ik had ook iets soort gelijks!!

de regenboog apotheek heeft eind december 2013 aangegeven dat er onzekerheid was mbt het contract tussen hen en mijn zorgverzekeraar dsw. in februari 2014 hebben zij een prijslijst verzonden met daar in de tekst "omdat de kosten onder de geneesmiddelen vergoedingslimiet liggen zou de medicatie geheel moeten worden betaald door de zorgverzekeraar" ik ben er hier door van uitgegaan dat dsw en de regenboog apotheek hun samenwerking hadden voortgezet.

eind 2014 melde de regenboog apotheek dat voor 2015 het contact met mijn zorgverzekeraar niet is voortgezet. ik heb per direct de medicatie stop gezet omdat ik deze niet kan betalen.


30 juni 2015 krijg ik van de regenboog apotheek een factuur van ruim 2000 euro! nu blijkt dat het contract tussen dsw en de apotheek reeds in 2014 was stop gezet.


ik heb de apotheek direct gemeld dat hij mij onnodig op kosten heeft gejaagd door de facturatie niet per maand te versturen. ik had dan veel eerder geweten dat ik zelf had moeten betalen. en hem tevens gewezen op zijn meldingsplicht. deze wijst weer naar de zorgverzekeraar.


deze heb ik gecontacteerd en zij weer melden dat het de taak van de apotheek is de cliënten op de hoogte te stellen. vervolgens heb ik op advies van dsw een door hen opgestelde standaard klachtbrief verzonden naar de apotheek.

maar beiden blijven naar elkaar wijzen en er zit geen schot in de zaak.

bij het adviespunt zorgbelang zuid-holland komen er inmiddels meerdere soort gelijke klachten binnen. zij adviseren mij ondertussen wel een betalingsregeling te treffen. de apotheek wil een betalingsregeling van 12 maanden instellen. dat komt neer op bijna 200 euro per maand, dat kan ik niet missen. bovendien vraag ik mij af of ik daar niet indirect mee impliceer dat ik akkoord ga met de factuur?

inmiddels heb ik mijn klacht ook neer gelegd bij het klachtenbemiddelingspunt. ondertussen maak ik me wel zorgen of er straks niet ineens een deurwaarder op mijn stoep staat.