Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wo
wolvin2002 - 20-07-2015 19:53:54
Voeding & Gezondheid

Oplichting apotheek de regenboog

Sorry mensen maar als ik in februari een mail van de apotheek krijg, met daarin de tekst "omdat de kosten onder de geneesmiddelen vergoedingslimiet liggen zou de medicatie geheel moeten worden betaald door de zorgverzekeraar" ga ik er van uit dat er geen problemen meer zijn. anders had er wel gestaan "worden niet vergoed".

bovendien:

1. het getuigt niet van "goed hulpverlenerschap" op grond van de wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (wgbo) om rekeningen op te potten voor de klant.(een jaar de facturen vast houden ipv per maand samen met de medicatie te verzenden)

2. de apotheek voldoet niet aan de "informatieplicht", onthoudt de klant "recht op informatie" namelijk over het geen contract hebben met de zorgverzekeraar ook al is dit ook de eigen verantwoordelijkheid van de klant (hij wist dat er geen overeenkomst meer was en een mail sturen met "zou geheel vergoed moeten worden" is misleidend)

3. door klant niet tijdig te informeren, heeft de klant geen gebruik kunnen maken van de "recht op vrije keus hulpverlener". de zorgverzekeraar heeft geen contract met de regenboog apotheek. u had mogelijk op grond van de informatie tot een ander besluit gekomen. (zeker, toen de apotheek meldde dat dsw in 2015 het medicijn niet vergoedde ben ik over gestapt op een ander middel. vreemd dat ze het me toen wel vertelde, terwijl dat dus al per 2014 in was gegaan.)

zie http://www.apotheek.nl/themas/u-uw-apotheker-en-de-wet