Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 11-10-2015 23:37:54
Vakantie & Reizen

Tenaamstelling ticket wijzigen

Goed gevonden @hopetobehelping
als u er met tui niet uitkomt kunt u overwegen naar de geschillencommissie reizen te stappen.

bij een toelichting van de anvr wordt het volgende gemeld:

36. ieder verzoek moet serieus behandeld worden
de reisorganisatie moet een verzoek om een in-de-plaatsstelling altijd serieus behandelen als dit tijdig, d.w.z. uiterlijk zeven dagen voor vertrek, wordt ingediend. afwijzen kan als de plaatsvervanger niet voldoet aan eventuele bijzondere voorwaarden voor de reis (art. 11 lid 1). denk aan reizen die eisen stellen aan leeftijd, conditie, nationaliteit of andere persoonlijke omstandigheden. afwijzen kan ook als airlines geen andere passagiers accepteren of de cruisemaatschappij vervanging van passagiers niet accepteert (art. 11 lid 1). als een verzoek tot in-de-plaatsstelling binnen zeven dagen voor vertrek wordt ingediend, kan de reisorganisatie dit afwijzen (art. 11 lid 1).
bron klik http://www.anvr.nl/toelichting-anvr-reisvoorwaarden/">hier

nu het erop lijkt dat tui via tennaamstelling wijzigingskosten eigenlijk een indeplaatsstelling aan het tegenwerken is, geldt het volgende:

wanneer de reisorganisator kosten in rekening brengt voor de in de
plaatsstelling, draagt hij de bewijslast voor het bestaan en de omvang van dergelijke kosten.

bron klik http://dare.uva.nl/document/2/152710">hier

ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een tennaamstellingwijziging zoveel geld kost. ik vraag me af of ze u ook een goede reden kunnen geven voor die kosten. wat ik u aanraadt is om deze vraag schriftelijk voor te leggen aan tui en te verzoeken binnen bijv. 10 dagen u schriftelijk uitleg te geven.

eigenlijk zou u dit aan een rechter moeten voorleggen. een geschillencommissie heeft helaas een beperkt juridisch inzicht, maar de lage kosten zijn een groot voordeel. misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering?

verder zou u deze klacht op klacht.nl en klachtenkompas.nl kunnen neerzetten.
(de belbus is natuurlijk ook een goede, helaas worden daar maar weinig mensen uitgekozen, maar u weet maar nooit, dus meldt u aan)