Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Cookies
Cookies - 12-02-2016 17:08:07
Vrije tijd & Tuin

Rekening garage verhalen op verkoper auto

Zal ik het hele verhaal dan maar even neer zetten?:-) zo kinderachtig om hun post weg te halen als blijkbaar het antwoord niet naar tevredenheid is.


houten 10-02-2016




mijn verhaal over de aankoop van de daewoo tacuma .




wat een mooie aankoop zou moeten zijn werd al gauw, een nachtmerrie.




we hebben ons auto-tje redelijk kunnen verkopen en dit samen met ons spaargeld




gedaan. en zo konden we de daewoo aanschaffen. mooie en makkelijke auto.




hoge instap goed voor mijn rug en het in en uitstappen voor moeders,




die we nu wat vaker mee zouden kunnen nemen uit het verzorgingshuis .




ook is de auto lekker ruim erg gemakkelijk voor de kleinkinderen, kinderwagen en zo meer.




na e-mail en telefoongesprekken met theo van helden was het donderdag 04-02-2016 dan eindelijk zo ver onze nieuwe auto ophalen .




samen met onze buurman reed ik naar giesen, om onze nieuwe aanwinst op te halen.




na een proefrit en een leuk gesprek met theo van helden, onder het genot van een ‘bakkie’




aanvaarden we de terug reis. die verliep voorspoedig. wat wil je met een spiksplinter nieuwe apk verzorgd door de buurman van  dhr. van helden de heer jan van beek garage. de volgende morgen wilde de auto niet starten helaas. nog geen paniek een bevriende buurman heeft de auto voor ons gestart en gemeten dat de accu bijlade . dus misschien wellicht iets laten branden of de radio vergeten. maar helaas dit was niet het geval. wederom wilde de auto op zaterdag niet starten.




wederom teleurstelling omdat ik in de onderhoudsboekjes had gezien dat de auto hier in houten bij een garagebedrijf in onderhoud was geweest. heb ik dit bedrijf gebeld met de vraag of ik langs mocht komen. dit was geen probleem. op zaterdag langs geweest bij de garage. en de situatie uitgelegd zoals over de distributieriem . deze zou volgens de heer van helden vervangen zijn . verschillende keren meldde hij dit per telefoon en mail. hij wilde er zijn handen voor in het vuur steken. de riem bleek dus niet vervangen helaas. zo bleek bij nader onderzoek van de auto op 08-02-2016. opsomming van de mankementen zeer slechte voor remmen , alleen op dit punt levensgevaarlijk op de weg. van helden had mij nooit zo de weg op mogen sturen . de remolie bleek meer water dan olie, automatische versnellingsbak lekt olie, zeer slechte achterband door mij niet waargenomen tijdens de proefrit beschadiging bevond zich in de wielkast . distributie spanrollen en waterpomp moeten vervangen worden. ook bleek de accu compleet te zijn uitgedroogd. en moet dus ook worden vernieuwd. van helden moet dit allemaal hebben geweten. de auto had in deze staat nooit mogen worden goed gekeurd . en dan te bedenken dat van helden adverteert met een perfect onderhouden auto. net als in al zijn andere advertenties . de totale reparatie kosten zijn bijna 1100,00 euro . maar buiten dat ben ik blij dat ik nog leef. en ook mijn medeweggebruikers op 04-02-2016 het had allemaal heel erg kunnen aflopen.