Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gerbera
gerbera - 05-03-2016 11:00:50
Vakantie & Reizen

Probleem spotreis

Spotreis beroept zich op koop op afstand. daar zijn echter voorwaarden aan verbonden waar totaal aan voorbij gegaan wordt. lees hieronder eens hoe het werkelijk moet.

bij koop op afstand biedt de wet de koper extra bescherming. zo is de verkoper verplicht de koper tijdig (dus voor het sluiten van de koop) te informeren over kenmerken van het product, wijze van betaling, kosten van aflevering enz. daarnaast heeft de koper gedurende een periode van veertien werkdagen na ontvangst van het gekochte product het recht de koop zonder opgave van redenen te ontbinden ('bedenktijd'). de herroepingstermijn in het herroepingsrecht gaat pas in als de complete bestelling is ontvangen.
voldoet de verkoper niet aan zijn informatieverplichtingen, dan wordt de bedenktijd uitgebreid tot twaalf maanden. ontbindt de koper de overeenkomst binnen de bedenktijd, dan zijn hieraan voor hem geen kosten verbonden. de verzendkosten komen wel voor rekening van de koper.
op sommige producten en diensten is de bedenktijd niet van toepassing, zoals op maat gemaakte producten en bederfelijke goederen.

de overeenkomst is alleen geldig als hij schriftelijk wordt bevestigd. dat geldt ook voor telefonische verkoop. een contract die via e-mail is ontvangen kan via e-mail worden bevestigd. dit wordt het schriftelijkheidsvereiste genoemd.