Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edrick3
edrick3 - 24-04-2016 12:00:16
Auto & Vervoer

Auto verzekering

De verzekering betaalt natuurlijk niet 'zomaar' niet uit.
je geeft de reden niet aan; dit is niet het hele verhaal.
en ook de kifid gaat hier niet zomaar in mee.




wilt u beroep instellen bij de commissie van beroep financiële dienstverlening tegen een uitspraak van de geschillencommissie financiële dienstverlening, check dan allereerst of u voldoet aan de onderstaande voorwaarden van het https://www.kifid.nl/fileupload/reglementen/reglement_commissie_van_beroep_juli_2015.pdf" target="_blank">reglement van de commissie van beroep.


 



heeft de uitspraak van de geschillencommissie de vorm van een bindend advies? tegen een niet-bindend advies staat in beginsel geen beroep open bij de commissie van beroep.
bedraagt het financiële belang minstens € 25.000,-? dat is namelijk de ondergrens om in beroep te kunnen gaan bij de commissie van beroep. u kunt uw vordering niet verhogen om de grens van € 25.000,- te halen. blijkt uit de bij de geschillencommissie ingestelde klacht niet welk bedrag u vordert, dan kan de commissie van beroep u vragen om een toelichting. ook kan zij zelf het gevorderde bedrag schatten. ook als u een schadevergoeding vraagt in een andere vorm dan geld, kan de commissie van beroep het financiële belang van deze vordering schatten.
bent u bereid de bijdrage van € 500,- te betalen?
is de maximale beroepstermijn van zes weken na verzending van de uitspraak van de geschillencommissie nog niet verstreken? uitgangspunt is de datum op de uitspraak van de geschillencommissie. om onduidelijkheid hierover achteraf te voorkomen, gaat het reglement uit van de datum van de aangetekende verzending van uw beroepschrift. ziet u hiervan af, dan loopt u het risico dat u niet kunt bewijzen dat u tijdig beroep heeft ingesteld.

 


wijze van instellen beroep



vermeld in uw beroepschrift uw bezwaren tegen de beslissing van de geschillencommissie. vermeld hiertoe duidelijk met welke overwegingen van de geschillencommissie u het niet eens bent en wat daarvoor uw argumenten zijn. als u verwijst naar stukken uit het dossier, vermeld dan nauwkeurig om welk stuk (en welke pagina’s) het gaat.
onderteken het beroepschrift en voorzie dit van uw naam, adres, telefoonnummer(s) en e- mailadres.
onderbouw uw beroep direct in het beroepschrift. slechts in uitzonderingsgevallen kunt u uitstel krijgen voor het onderbouwen van het beroep.
voeg bij het beroepschrift een kopie van de uitspraak van de geschillencommissie. u hoeft niet het dossier van de geschillencommissie bij te voegen; de commissie van beroep vraagt dit dossier zelf op bij de geschillencommissie. indien u nieuwe stukken aan het dossier wilt toevoegen, vermeld dit dan expliciet en voeg deze stukken wél bij het beroepschrift.
stuur het beroepschrift, een kopie van de uitspraak van de geschillencommissie en eventuele nieuwe stukken – bij voorkeur aangetekend – in tweevoud aan: commissie van beroep kifid, postbus 93257, 2509 ag den haag
bel voor eventuele vragen over de procedure tijdens kantooruren met kifid via 070 - 333 8999.

 


verwerking door kifid


na ontvangst van uw beroepschrift stuurt de secretaris van de commissie van beroep u direct een ontvangstbevestiging. binnen twee weken ontvangt u een brief met een toelichting op het vervolg van de procedure. de termijn waarbinnen u de uitspraak van de commissie van beroep ontvangt, hangt af van de complexiteit van de zaak. de commissie streeft naar een afhandeltermijn van zes maanden.


de samenstelling van de commissie van beroep kunt u https://www.kifid.nl/kifid/organisatie/commissie-van-beroep" target="_blank">hier vinden.

(https://www.kifid.nl/consumenten/hoe-wordt-uw-klacht-behandeld" target="_blank">bron)