Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mo
mof - 06-05-2016 13:27:13
Vakantie & Reizen

Booking.com prijs wijziging na reservering

Ja, bij booking.com staat altijd dat het exc kosten  is die het hotel zelf rekent.

de beste prijsgarantie is niet van toepassing in uw geval, die is alleen van toepassing wanneer u bij een
andere bemiddelaar voor nog minder dan 68 eur had kunnen boeken, dan zou booking u het verschil terugbetalen.
het is geen prijsgarantie in de zin dat booking.com de prijs van 68 eur garandeert op de door u geselcteerde kamer.

in een gewone winkel geld dat je het product krijgt voor  de prijs die erop staat, tenzij het overduidelijk een prijs is die niet kan.

als booking.com gewoon aanbiedt zonder iets te zeggen, dan zou u mogen concluderen aan de hand van de kwaliteit die wordt geboden in het
hotel dat er iets niet in de haak is. dan hoeft booking.com niet voor 68 euro te leveren.. maar ze moeten natuurlijk wel een alternatief bieden, al is het maar uit fatsoen, want ze geven zelf aan dat de fout bij hen ligt. zij kunnen best bedenken dat
wanneer u voor 68 eur boekt u z ws niet voor 2650 zou willen boeken. of 15 % daarvanaf.

als echter booking reclame heeft gemaakt met superaanbieding of zo in de  tekst, dan had u het niet langer kunnen vermoeden dat de lage prijs niet ok zou zijn dan zijn ze het haasje bij booking. dan moeten ze geld terug geven of een gelijkwaardig product leveren. dan kunt u ook schadevergoeding vragen omdat
u nu ergens anders moet boeken dat wellicht duurder is omdat u later geboekt heeft, dus niet meer de goedkope aandbiedingen kunt krijgen.

het is dus: geld terug, of alternatief hotel aanbieden.

als u op vakantie gaat dan zou ik geld terug vragen en iets anders boeken en dan van je vakantie genieten. was het om een andere reden,
dan weet ik niet wat ik zou doen, hangt van de reden af. 
maar ik zou hier geen strijd over aangaan. is tenslotte maar 68 eur. die zult u wel retour ontvangen. en met zo n strijd in het hoofd op vakantie? tsja ...