Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ij
Ijsbrand - 14-05-2016 10:10:53
Vakantie & Reizen

Hebben meer mensen slechte ervaring met reisbureau tui?na boeking de prijs veran

tui heeft volledig lak aan zijn klanten.


 


zorgvuldig van tevoren gepland, hebben wij vorig jaar op 2-12-2015 een week vakantie op tenerife geboekt betreffende de periode 16-04-2016 tot en met 23-04-2016


toen wij 26-03-2016 de tickets ontvingen, bleek het dat er opeens 14 uur van deze reis zomaar was verdwenen. (??)


stoelen reserveren lukte niet (??)


daarna werd de vlucht op 16 april eerst vertraagd van 16.00 naar 17.00


en uiteindelijk plotseling afgeblazen.(dit moesten wij terplekke van een scherm bij de gate op schiphol vernemen.)


van tui was er helemaal niemand voor enige uitleg aanwezig.


iedereen ging ontredderd terug naar de bagageband, koffers weer ophalen en op zoek naar de tui balie voor meer info.


daar vernamen wij dat onze vlucht ter beschikking was gesteld aan passagiers van een andere vlucht die met pech teruggehaald was.


we zijn dus gewoon opgeofferd !…schandalig!!!!


onze vlucht werd verplaatst naar 17 april en zou nu om 13.00 vertrekken.


of we maar met onze koffers naar buiten wilden gaan, want daar zouden we met een bus naar het ibis hotel worden vervoerd.


de bus was propvol (mijn vrouw heeft nog een kind van iemand anders op schoot moeten nemen.)


daarna inchecken bij ibis…alle koffers weer uit de bus…weer allemaal in de rij…en daarna gezeul met koffers naar een piepklein budgetkamertje.


de avondmaaltijd aldaar zou door tui worden vergoed.


terplekke kregen we een vaststaand menuutje (fish and chips) voorgeschoteld en bleek het dat wij de drankjes zelf moesten betalen.


(een puur willekeurige keuze, bleek later, want van andere passagiers vernam ik dat die gewoon geweigerd hebben te betalen.)  


bah…wat een gekruidenier.


de volgende ochtend ontving ik binnen een kwartier twee sms-jes achter elkaar van tui;


13.00 werd “helaas” 14.30 


14.30 werd “helaas” 17.00.


ik heb een berichtje teruggestuurd en gezegd dat dit onacceptabel was.


nog een verloren dag rondhangen op schiphol zagen we helemaal niet meer zitten.


nadat we uitgecheckt hadden bij ibis, hebben we ons wederom bij de tui balie op schiphol gemeld en verteld dat we er allebei wel klaar mee waren.


we kregen daar te horen dat de totale reis annuleren niet mogelijk was.


alleen de vlucht konden we annuleren.


vreemd, we hebben toch het totale pakket bij tui geboekt ?


er werd ons mondeling, een vergoeding van 400 euro p.p. voorgesteld.


(tevens later nog een keer schriftelijk, in het vliegtuig d.m.v. een formulier)


 


wellicht is zo’n vergoeding aanvaardbaar voor een gezin die twee weken heeft geboekt in een all-inclusive driesterren appartement, (en daar is helemaal niets mis mee) want die mist een paar daagjes niet zo, en heeft meteen zijn totale vakantie betaald gekregen.


maar dit is natuurlijk niet te vergelijken met de kosten van een week halfpension  in een vijfsterren hotel.


 


uiteindelijk vertrokken wij 17 april om 18.00 van schiphol


(weer een uur later als beloofd !) en arriveerden wij 24.00 (23.00 uur locale tijd) in ons hotel. helaas de keuken was net dicht.


 


drie volledige dagen zijn ons afgenomen.


door al dit gedoe is onze totale vakantie compleet verpest !


 


uiteraard heb ik dit allemaal meteen schriftelijk gemeld.


ik kreeg een ongeinteresseerd telefoontje en een email met wat standaard antwoordjes waaruit bleek dat mijn klachtenbrief niet eens gelezen was.


 


het is een rommeltje bij tui geworden.


deze reisorganisatie heeft volledig lak aan zijn klanten.