Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sw
swat1500 - 23-05-2016 22:39:10
Computers & Telefonie

Iphone 6 reparatiekosten extreem hoog

Zowiezo moet u voor garantie claims altijd bij de leverancier zijn van het betreffende produkt. de eerste 6 maanden wordt geacht een defect reeds aanwezig te zijn geweest tenzij de leverancier kan aantonen dat dit door de gebruiker is veroorzaakt. na die 6 maanden dient de gebruiker het bewijs voor de ondeugdelijkheid te leveren.
als icentre niet de leverancier van de teleoon heeft u dus niet de juiste persoon aangesproken. in dat geval is de telefoon onder de fabrieksgarantie bekeken en zegt de fabrikant "u moet niet bij mij zijn want het defect is uw eigen schuld".
u dient nu bewijs te leveren dat u niet verantwoordelijk bent. daartoe zult u een second opinion moeten krijgen en dat lukt alleen als u de telefoon weer in uw bezit hebt. u zult dus de 35 euro moeten betalen anders vist u op zeker achter het net.
die 35 euro kunt u in een vervolgtraject, als dat gunstig voor u afloopt, terug eisen.
overigens heb ik al meer plekken op internet gelezen dat een iphone bij dragen in een broekzak inderdaad nog wel eens krom trekt. dat krom trekken hoeft maar enkele minimeters te bedragen en voorstelbaar is dat dit bij inleveren niet is opgemerkt maar in het reparatiecentrum wel.
als de second opinion de leverancier niet overtuigd van uw gelijkt zult moeten gaan procederen.