Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

di
diemenees - 17-07-2016 14:15:24
Auto & Vervoer

Abonee moet betalen, geen recht op vervoer/alweer claim op geld terug gewezen

Voor dit specifiek geval geldt een andere (van de eu!_voor degenen~die daar zo graag tegen trappen) al doet ns niet veel moeite dat bekend te maken. ook is het veel, veel beter dit soort specifieke vragen op forum.ns.nl te melden.
de regeling houdt in, dat als-voor de reis (mits niet dan al ruim bekend gemaakt, bvb bij storm/orkaan, hevige sneeuw oid) of tijdens blijkt dat de gewenste bestemming niet of selchts met grote vertraging is te bereiken, het volledig bedrag van ticket-als je onderweg bent mag je gratis terugreizen, moet worden terugbetaald (eventueel in waardebonnen te besteden aan een nieuw kaartje, maar dat doet ns al lang niet meer). daar is dus geen standaard formulier voor, vele van die onwetende call-centre-werkstudenten zeggen ook van niks te weten, houders van een abo krijgen dan een evenrdeig deel terug (bvb 1/30 of mogelijk 1/25 bij maandkaart). je moet dus een brief schrijven met uitleg en nr chipkaart of gebruikt biljet meesturen. aangetekend is niet echt nodig.
verder tav vertraging: geregelde volgers van dat ns-forum kunnen er vaak lezen over mensen die bvb in een gestrande trein hebben gezeten en toch geen vergoeding vertraging terugkrijgen: het is een geautomatiseerd systeem dat nagaat of je eventueel met een andere trein via mogelijk andere route wel van as naar b had kunnen reizen-met minder vertraging. dat je daar weinig aan hebt als je nou juist in die trein die die hooikar heeft aangereden zat, kan het systeem toch niet zien? dus ook dan moet je een apart briefje-stick-on is voldoende, bij je aanvraag sturen. online kan dat niet. dit is omdat bij het oude papieren systeem er enorm veel gefraudeerd werd, bvb door houders studentenkaart, er waren sites die na de dag toonden welke treinen erg vertraagd waren, zodat je kon claimen wat je wilde.