Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jank - 18-07-2016 13:31:41
Auto & Vervoer

Autoverzekering schadevrije jaren

Bij mijn verzekering was ik gratis verzekerd voor bescherming van mijn no-claim. dit gebeurde bij invoering van dit systeem. een knullige schade  betekende ook voor mij dat ik nu extra premie ging betalen voor no-claim bescherming en enkele treden terug in schadevrije jaren. komt wel oneerlijk over.

maar mogelijk zijn de schadeposten dermate hoog, dat dit niet meer is te ondervangen met alleen de premie en no claim. deels ook de schuld van de verzekeraars zelf, door in veel gevallen het schadebedrag uit te betalen. de verzekerde gaat vervolgens naar de beun of de sloop of is zelf dermate handig, dat een deel van het uitgekeerde schadebedrag in eigen portomonne verdwijnt. m.i. ook niet de bedoeling van het systeem.
repareren en vervolgens rechtstreeks met de schadehersteller af rekenen door de verzekering, of uitbetalen aan de hand van ingeleverde nota's is een optie. daarmee waarschijnlijk geen lagere uitkering van schades, maar oogt wel eerlijker.