Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

in
inekepim - 21-07-2016 23:18:10
Computers & Telefonie

Hoe zeg ik contract fiber op omdat ze niet kunnen leveren?

Hallo jurjen,

nu ik dit lees krijg ik wéér kippenvel ondanks de hitte. wij hebben ook glasvezel van fiber, maar wij hebben ook vreselijk veel problemen gehad met de installatie. als de telefoon het deed, werkte internet niet. andersom was het óók zo. al het aan fiber had gelegen hadden we maanden zonder telefoonaansluiting en internet gezeten. ook ik heb de rekeningen gestorneerd , waarna er direct werd gedreigd met incasso en die werd ook ingeschakeld. we hebben gebeld, gemaild en rechtbijstand ingeschakeld.we konden bellen en internetten omdat ziggo zo coulant was om ons weer aan te sluitn nadat we de situatie hadden uitgelegd. bij het afsluiten van het contract had men ons n.l. beloofd dat als we er niet uit kwamen er gratis een monteur zou komen. nou mooi niet , dat moesten we betalen en dat hebben we geweigerd. al met al zijn we maanden bezig geweest om dit op te lossen. als je belde kreeg je stééds het zelfde antwoord, u hebt een handtekening gezet. dat hadden we ook, maar we zijn gewoon bedonderd door de man die ons het contract heeft laten tekenen. we zouden óók gewoon onze home-cinnemaset kunnen blijven gebruiken ( bijna nog nieuw) en konden ook blijven opnemen zoals we deden, speciaal gevraagd omdat het van de ziggo was. toen het zover was konden we niets gebruiken. bij menig telefoongesprek en mail gezegd dat we bedonderd zijn, maar daar konden hun niets aan doen, we hadden getekend. er viel niet te praten met her personeel aan de telefoon. later zei iemand dat de desbetreffende man waarbij wij het contract hadden afgesloten op staande voet ontslagen was omdat hij méér mensen verkeerd had voorgelicht. nou dan weten jullie toch dat we de waarheid spreken was mijn antwoord. u begrijpt het al, u hebt een handtekening gezet en dat is geldig. zelfs als die man ontslagen is omdat ze weten dat hij niet eerlijk werkt. de enige manier om van het contract af te komen was 24 maanden betalen.  we zijn er maanden écht náár van geweest. we hebben in ieder geval voor elkaar gekregen dat we pas hoefden te betalen als alles werkte. ik moet natuurlijk éérlijk zijn en zeggen dat het prima werkt zowel met t.v. als internet, maar we moeten toch wel even bedenken of we bij fiber blijven, want ik woon nu met 16 meter kabel over de vloer, omdat ze dát ook niet hadden gezegd. ik wil u héél véél sterkte wensen en bewaar de mailwisseling die u hebt, dat is echt nodig, omdat u met heel veel mensen in contact komt, dan hebt u tenminste een bewijs. ik hoop in ieder geval dat u niet eerder hoeft te betalen dan dat alles werkt.