Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pk49
pk49 - 11-11-2016 15:15:48
Auto & Vervoer

Een fietsaccu reviseren

Ik zou het forum op de hoogte houden van mijn avonturen in accu-revisieland. ik ben op bezoek geweest bij http://www.anssfietsaccu.nl/ in eindhoven om de zaak te verkennen en de mate van professionaliteit te bepalen. de zaak zag er goed uit en ik werd ontvangen met koffie en een enthousiaste medewerker die het gehele proces uitlegde. ik heb mijn accu plus lader achtergelaten, met het bericht dat het reviseren ruim één week zou duren. na een week heb ik gemaild en vernam dat er wat problemen waren met de aansluitng van de tranx accu. mijn accu heeft 4 aansluitingen terwijl 3 aansluiitngen de standaard waren. dat zou wat tijd kosten om dat uit te zoeken en uitgebreid te testen. na 3 weken onving ik een factuur via email, heb het betaald en de volgende dag ontving ik een pakket met de accu plus mijn oude lader terug. vervolgens ben ik gaan fietsen om e.e.a. uit te proberen. er was nog één ding: bij het reviseren worden de accu's vervangen en de bewakings electronica blijft zitten. deze is nodig om alle cellen voortdurende te controleren op overlading, ontlading, oververhitting en noem maar op.we willen geen onploffende fietsaccu's,nietwaar? nadeel van deze manier van reviseren is dat de display op de efiets die aangeeft hoeveel lading er nog in de accu zit, nogal gaat afwijken. is dus niet betrouwbaar is. in mijn geval gaf de display al na 20 km aan dat ie leeg was, ging knipperen en knippert nu nog na 2 dagen en ik fiets nog steeds. ik zal proefondervindelijk erachter moeten komen hoeveel ik kan fietsen voordat ie leeg is. de km teller op 0 zetten en fietsen maar. nog de prijs : ik heb voor de goedkoopste optie gekozen en was 295,- kwijt, inclusief verzending. een gloednieuwe accu voor mijn efiets, een union, kost 500,- euro, dus dat scheelt wel iets. als je bij die 500 euro een paar honderd legt heb je een nieuwe stella. groeten.