Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vd
vdlieuw - 14-02-2017 22:39:06
Auto & Vervoer

Tweede hands auto

Eerst even 2 misverstanden uit de wereld helpen, 1/ een garage, ook bovag, kijkt heel globaal naar een inruiler, kijkt wat nodig is om hem weer te verkopen dus poetsen van buitenkant en van binnen schoon is belangrijker dan kijken of verstuivers, dynamo, aandrijfassen enz. nog goed zijn. ongeacht welke garage, men geeft garantie (al of niet tegen bijbetaling) en daarmee uit. men neemt het risico dat de klant terugkomt met een klacht. die eventuele klacht oplossen is goedkoper dan de hele auto vóór de verkoop op alles na te lopen (demonteren en weer monteren van onderdelen). het controleren van alle zichtbare zaken kost alleen maar mankracht.
dus als in uw geval er achter elkaar zaken kapot gaan en vervangen moeten worden, de garage als verkoper wist van deze problemen waarschijnlijk helemaal niets. de oplossing van die problemen is kwestie van al of niet nog garantie, coulance en onderhandelen.

2/ algemeen misverstand, de bovag doet voorkomen alsof ze de belangen van de consument / koper vertegenwoordigt. dat is niet zo, de bovag is een organisatie voor de garages, in een conflict tussen koper en garage waar de bovag om advies gevraagd wordt, in 90% van de gevallen krijgt de garage het voordeel aan zijn kant. bovag is géén garantie voor koper dat hij een goed produkt / auto koopt ook al zegt bovag dat dit wel zo is.
in uw geval en na zoveel maanden, helaas waarschijnlijk kat in de zak gekocht en het is aan u of u wilt blijven repareren of......  afscheid van de wagen neemt.