Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

4m
4mmirage - 15-02-2017 13:32:57
Auto & Vervoer

Kiwa

Bedankt voor de antwoorden, even ter verduidelijkeing;

@hansje klein; gebeld werd vanuit duitsland met vaste lijn en eu-flat optie, d.w.z.: alle vaste nummers in de eu zijn "flat", geen extra kosten, geen fair use policy etc. gewoon "flat". en de bevoegdheidsbewijzen, die ik beroepsmatig officieel eigenlijk niet móet hebben, zijn uiteindelijk succesvol geleverd,....na 1,5 maand.
als een bedrijf in opdracht van de overheid zich bezighoudt met de verstrekking van certificaten, moet het in eerste instantie ervoor zorg dragen dat hun online bestelsysteem funktioneert. het is idd absurd, ongepast en ongefundeerd, dat zo'n bedrijf dit niet voor mekaar krijgt. rekening daarmee houdend dat een zeevarende niet elke dag thuis achter de computer zit, of even een servicenummer belt. laat nou per toeval heel veel nederlandse zeevarenden in het buitenland wonen en tóch graag een betrouwbaar aanspreekpartner vinden waar gewoon alles werkt, gewoon zoals het hoort, dus met vermelding van kosten voor diegene die uit het buitenland bellen. trouwens, ideal en andere betaalmiddelen zijn voor in het buitenland levende mensen niet te gebruiken. kort en bondig, een waardeloos systeem, vol met fouten, een frustrerende ervaring, met verborgen kosten (gewild of ongewild), een staat en overheid van een op het buitenland georienteerd land onwaardig. trouwens in de laatste 35 jaar niet de eerste keer dat gelijkwaardige ervaringen maak met de nl overheid.

de reden voor het bellen met kiwa was omdat het online portaal gewoon niet functioneert voor een online aanvraag, ik was ook niet, kiwa-citaat; "de eerste en hoogstwaarschijnlijk niet de laatste met een klacht", bleek uit een gesprek met de medewerkers.

@ carola83; mijn telefoonaanbieder wist te melden dat de telefoonkosten voor servicenummers uit nl aan mij doorberekend worden aangezien die door de nl provider aan mijn provider worden aangerekend, zo gratis was het dus tóch niet.

ik heb een klacht ingediend wegens het achterhouden/nalaten van informatie en eis de gemaakte kosten terug, zoals het hoort, doen ze bij mij ook als ik zoiets verzuim, dat is netjes, correct en gepast en werkt altijd wederzijds.

p.s. ; ik had hier in eerste instantie een vraag gesteld "wat kan ik hiertegen doen"? en niet een klacht ingediend, dat doe ik dus nu bij kiwa.

nogmaals bedankt voor de tips uit zonnig hamburg.