Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

reflecs
reflecs - 05-04-2017 12:36:01
Computers & Telefonie

Samsung galaxy s6 edge scheur tijdens het opladen van telefoon.

Misschien kunt u beter eerst wat anders proberen.

ik lees http://www.klacht.nl/samsung-galaxy-s6-edge-scheur-tijdens-opladen/" target="_blank">hier namelijk dat dynafix schrijft:
geachte klant, uit de gegevens van de reparatie is gebleken dat uw toestel bij ons is binnengekomen met een gebroken achterkant. deze vorm van schade valt niet onder garantie ongeacht de oorzaak hiervan. daar wij de garantie en voorwaarden van samsung hanteren is het voor ons niet mogelijk om deze klacht onder garantie te herstellen.

en tele2:
sommige reparaties vallen onder de garantie, andere niet. dat ligt aan de voorwaarden van de fabrikant.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-laten-repareren/" target="_blank">https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-laten-repareren/

maar er is een verschil tussen wettelijke garantie en fabrieksgarantie.

wettelijke garantie
er is een verschil tussen de garantie die een fabrikant geeft en de 'wettelijke garantie'. de garantie die een fabrikant geeft is vaak gelimiteerd en sluit bepaalde zaken uit. zo wordt beeldschermschermschade vaak door de fabrikant uitgesloten van de garantie. de wettelijke garantie schrijft voor dat een mobiele telefoon, smartphone of tablet moet voldoen aan de verwachtingen en verwachte levensduur van de consument. is dit niet het geval, dan heeft de consument wettelijk gezien recht op garantie, ook al wordt dit uitgesloten door de fabrikant.:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/127/garantie-op-een-mobiele-telefoon-of-smartphone" target="_blank">http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/127/garantie-op-een-mobiele-telefoon-of-smartphone

bovendien zijn er meer klachten hierover (maar wel vooral in combinatie met een clear view cover):
https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s6-edge/63699-spontane-barst-op-de-voor-of-achterkant.html?page=1" target="_blank">https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s6-edge/63699-spontane-barst-op-de-voor-of-achterkant.html?page=1

neemt u eens contact op met consuwijzer voor advies: https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer