Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hutch
hutch - 13-05-2017 19:22:19
Voeding & Gezondheid

Opgelicht door funfit24 in dronten

Als ik die website, inclusief hun webwinkeltje bekijk, zou ik mij wel meerdere keren bedenken om daar iets te kopen en/of te bestellen. en het is niet alleen daar binnen een 'bende', maar ook op hun website.

sowieso zijn de prijzen in dat webwinkeltje exclusief btw, wat gewoon verboden is, daar consumenten hier ook kunnen bestellen.
zie artikel http://wetten.overheid.nl/bwbr0002629/2017-03-10" target="_blank">38 wet op de omzetbelasting 1968.

"het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen."

pas in de winkelmand ziet de consument de prijs inclusief de btw.

gebreken dienen binnen 8 dagen na levering gemeld te worden. de wet zegt dat dit binnen een redelijk termijn dient te gebeuren, waarbij de wet
2 maanden na levering als redelijk aangeeft. maar ja, ook daar trekken zij zich dus niets van aan.

en dan de volgende fout in hun voorwaarden:
"in alle gevallen is het risico voor rekening van de wederpartij vanaf het tijdstip van levering. als tijdstip van levering geldt het moment waarop de goederen ons bedrijf, magazijn of andere opslagplaats verlaten."

ook dat is dus tegen de wet in. de koper is pas aansprakelijk vanaf de feitelijke levering en dus niet tijdens het transport naar de koper toe.

ook dit nog:
"alleen wanneer het product en de verpakking in originele, complete, onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren, kan er na overleg met funfit24.nl aanspraak gemaakt worden op het herroeping recht."

de consument mag het gekochte uitpakken en het bekijken. tijdens het uitvoeren van dit recht, is het zo goed als onmogelijk om de verpakking niet te beschadigen. dus dan mag er geen beroep meer gedaan worden op dat herroepingsrecht?

en wat zij hier mee bedoelen, is mij een raadsel:
"indien het product niet conform de voorwaarden is ontvangen dan wordt het aankoopbedrag niet gerestitueerd. het product blijft eigendom van koper welke verplicht is haar eigendom binnen twee weken af te halen."

niet ontvangen......  eigendom van 'koper'..... verplicht af te halen..... ?????

dit 'bedrijfje' probeert dus onder zoveel mogelijk verantwoordelijkheden uit te komen, ondanks dat de wet anders bepaalt.
m.a.w. doe, als consument, geen zaken met dit 'bedrijfje'. u bent gewaarschuwd.