Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 19-06-2017 14:13:00
Geldzaken & Recht

Wanneer mag er incassokosten in rekening worden gebracht?

Hallo antwoord123 , 


wanneer mag een ondernemer incassokosten berekenen?

een ondernemer mag pas incassokosten doorberekenen nadat:



u te laat bent met betalen;
én u voor de openstaande rekening eerst een aanmaning (herinnering) hebt gekregen;
én u niet binnen 14 dagen na de dag van het ontvangen van de aanmaning hebt betaald.

let op ! de ondernemer moet bewijzen dat de aanmaning aan alle voorwaarden voldoet en dat u de aanmaning hebt ontvangen


wat moet er in de aanmaning staan?

een briefje waarin alleen staat dat u nog moet betalen is niet voldoende. in de aanmaning moet ook staan:



dat u de openstaande rekening binnen 14 dagen moet betalen;
dat er incassokosten worden berekend als u niet op tijd betaald. de termijn van 14 dagen begint een dag na het ontvangen van de aanmaning (herinnering);
dat er incassokosten worden berekend als de rekening niet binnen 14 dagen na het ontvangen van de aanmaning is betaald. 


let op : ontbreekt de bovenstaande informatie? dan is er niet op de juiste manier aangemaand, en dan mag de ondernemer (nog ) geen incassokosten in rekening brengen .de ondernemer moet u een nieuwe aanmaning ( herinnering) sturen . en u hebt dan weer 14 dagen de tijd om de rekening te betalen .

voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten