Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

newmikey
newmikey - 17-07-2017 23:37:46
Auto & Vervoer

Check in

Het lijkt mij toch voornamelijk uw eigen schuld. als u op reis gaat dient u zich ervan te vergewissen dat alle reisdeelnemers over de juiste reisdocumenten beschikken. de vergissing aan de check-in balie is misschien onhandig maar dat ontslaat u niet van eigen verantwoordelijkheid. het is de taak van de check-in om de identiteit van de reizigers vast te stellen, zij zijn géén experts voor welk land welke papieren vereist zijn. beschouw het als leergeld.

bovendien geeft kras letterlijk bij elke accomodatie in kaapverdie duidelijk met een dropdown onder het kopje grensdocumenten aan u had daar dus niet pas op schiphol achter moeten komen, maar reeds bij het boeken):
"
grensdocumenten/visum
voor kaapverdië dient u in het bezit te zijn van een eu-paspoort dat nog tot 6 maanden na terugkomst geldig dient te zijn. ook is een visum noodzakelijk. sinds 1 november 2016 zijn bij vliegreizen de visumkosten van €25 inbegrepen bij de reissom......
...
...
noot: 
• u bent altijd zelf verantwoordelijk voor de juiste grensdocumenten 
• het inbegrepen visum via kras kan alleen aangevraagd worden als u beschikt over een eu-paspoort. wanneer u hier niet over beschikt, dan dient u zélf te controleren welk(e) grensdocument(en) er voor uw reis naar kaapverdië noodzakelijk is/zijn. in geval van dubbel betaalde visumkosten (i.v.m. nationaliteit), kunnen de standaard bij de reissom inbegrepen visumkosten (€25,- per persoon) bij het contact center of ter plaatse bij de reisleiding gedeclareerd worden."