Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

boppe1943
boppe1943 - 18-07-2017 12:36:07
Auto & Vervoer

Check in

@epcot, ik plaats mijn reactie op mijn eerder gegeven antwoord even hier, want dit is de 1e vraag van ts, die misschien niet weet hoe het hier werkt.

het grondpersoneel op vliegvelden zit daar niet om vliegen te vangen. lees even wat "schiphol junior" daarover schrijft:

"grondsteard(ess) als je op reis gaat moet je je in de vertrekhal melden bij de balie van de luchtvaartmaatschappij waarmee je gaat vliegen. achter deze balie zit een grondsteward of stewardess. deze medewerker let erop of je ticket en paspoort in orde zijn en of je koffer niet te veel weegt. is dit allemaal in orde, dan ontvang je een instapkaart. in feite komt het erop neer dat de grondsteward(ess) in de gaten houdt of alles goed gaat zo lang je nog niet vliegt, terwijl een steward(ess) ervoor zorgt dat in de lucht alles naar wens verloopt".
(gezien de gekleurde minder duidelijke internettekst helemaal onderaan heb ik die hier boven even zwart op wit weergegeven).
met je paspoort en instapkaart ga je naar de paspoortencontrole. voordat je daar in de bijna alijd aanwezige rij kunt gaan staan wordt al door grondpersoneel je pas en instapkaart gecontroleerd. als die in orde zijn kun je door naar het loket van de paspoortencontrole/marechaussee. ook die behoren e.e.a. te controleren. een laatste controle vindt dan nog plaats voordat je de gate naar het vliegtuig in mag. en niemand heeft opgemerkt dat de zoon geen paspoort heeft voor kaapverdië, maar een id-kaart! zonder meer heeft ts ook een fout gemaakt door niet zelf thuis te controleren of de reispapieren in orde waren, maar als je niet gewend bent om buiten de eu te vliegen kan ik me zo'n fout best voorstellen. maar deze had in ieder geval door de grondstewars(ess) van schiphol tijdig ontdekt moeten worden, zodat er nog voldoende tijd was geweest voor een noodpaspoort (op eigen kosten), maar de extra kosten zou ik proberen te declareren via mijn eerder aangegeven link. kras/tui treft geen blaam. men waarschuwt op de websites over uw reispapieren en als u niet zeker was geweest had u altijd nog een vraag daarover stellen, ook via hun site.


grondsteward(ess)
als je op reis gaat, moet je je in de vertrekhal melden bij de balie van de luchtvaartmaatschappij waarmee je gaat vliegen. achter deze balie zit een grondsteward of stewardess. deze medewerker let erop of je ticket en paspoort in orde zijn en of je koffer niet te veel weegt. is dit allemaal in orde, dan ontvang je een instapkaart. in feite komt het erop neer dat de grondsteward(ess) in de gaten houdt of alles goed gaat zo lang je nog niet vliegt, terwijl een steward(ess) ervoor zorgt dat alles in de lucht naar wens verloopt.