Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 24-07-2017 19:01:16
Auto & Vervoer

Auto gekocht met veel problemen

Altijd handig als je mededelingen hebt vastgelegd. dat opnemen mag gewoon. heeft u een rechtsbijstandverzekering? in dat geval zou u die kunnen aanspreken, vaak moet je dan wel de module 'verkeer' erbij hebben. heeft u geen rechtsbijstandverzekering dan zult u zelf moeten gaan procederen. met 'redelijk praten' komt u er volgens mij met deze dealer niet uit.

om u een beetje inzicht te geven hoe een rechter denkt over een tweedehands auto waarbij de overeenkomst tussen een consument en een professionele handelaar geef ik u klik https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ecli:nl:ghsgr:2011:bt7574" target="_blank">hier een link. wat consuwijzer ook zegt, het valt reuze mee met die onderzoeksplicht, je mag er vanuit gaan dat de professional waar je de auto van koopt weet waar hij het over heeft. de mededelingsplicht van de verkoper weegt veel zwaarder dan de onderzoeksplicht van de koper. misschien kunt u beginnen met een degelijke aangetekende brief, waarbij u de verkoper nog eens herinnert aan zijn beloften. stel uw eis (ontbinding van de overeenkomst of een geldbedrag) geef een termijn aan en verzoek om een schriftelijk antwoord.
misschien is dat genoeg om hem over de streep te helpen (maar ik vrees van niet). en ook kan ik niet garanderen dat het u niet nog meer ellende/tijd en geld zal kosten.