Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Jasperx1
Jasperx1 - 20-03-2020 12:45:06
Vakantie & Reizen

Hulp gevraagd bij onbereikbaarheid vliegtuigmaatschappij

https://nl.trustpilot.com/reviews/5e74a89d3c93ae09180b7802" target="_blank" data-track-link="{'target': 'single review', 'name': 'review-title'}">misleiding

misleiding, oplichting, diefstal. ik weet niet welke van deze termen het beste past bij edreams.
ik ben al ruim twee weken bezig mijn geld terug te krijgen.
het begon met mijn extra service: cancel for any reason. na 2 uur in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een aardige man aan de lijn, ik gok een pakistaan. na ruim een half uur rondjes te hebben gedraaid was de uitkomst: dikke pech. deze service zou niet meer applicable zijn due to corona. nergens in de voorwaarden van deze "verzekering" is dit vermeld. ik kon wel het geld van die service terug krijgen. daar heb ik vanaf gezien en heb eerst juridisch advies ingewonnen.
na twee dagen bleek de vlucht vanuit de luchtvaart maatschappij te zijn geannuleerd. dus afwachten op een mail van edreams...... helemaal niks, de vlucht zou op moment van dit schrijven over 1,5 uur vertrekken en ik heb nog steeds geen bericht gehad dat de vlucht is geannuleerd. wat onacceptabel is voor een reisburo.

nu ben ik via de chat al twee keer in gesprek met edreams, eerst na twee uur in de wacht heb ik met shah gesproken.
na weer veel heen en weer en weinig oplossingen kwam het er in het kort op neer:
u heeft een mail nodig van de luchtvaartmaatschappij, maar het mail adres wat bekend is bij eurowings is bookingstf@ edreamsodigeo.com
edrams: i am really sorry, it is a low-cost carrier booking, and we don't have the access for changes or cancellations, i request you to contact the airlines directly.
me: i can refund on the website from eurowings. but the money will go to a credit card thats not mine: a mastercard xxxxxxxxxxxx2739
edreams: i understand, once you refund on the website, kindly contact us back, and we will assist you further.
....
kindly contact us back within 4 to 5 days.
me: the mail adres is your mail adres and the credit card for the refund is yours as well, why should i contact you
edrams: yes, i understand, kindly contact us back for the updates, and we will initiate the refund once we receive it.
me: i presume your going to refund and get i contact with me
edreams: you need to contact us back to check for the refund.
me: i waited almost 3 hours. your telling me that i should do this ones more....
edreams: you need to contact us back, and we will assist you with the refund.

dit is nog maar het 1e gesprek. we zijn nu 5 dagen verder en nu lijkt het alsof ik er helemaal niet meer door kom.
de chat blijft maar verversen en ik moet dus steeds opnieuw beginnen.
er is geen mail adres waar je naar kunt schrijven, er is geen enkele update met vlucht gegevens, ze ontwijken elke verantwoordelijkheid en doen er alles aan om je te laten opgeven.