Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mr
mrphylos - 17-04-2024 13:08:33
Auto & Vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

goedendag,


zelf rij ik al 3 jaar een chrysler pacifica en ja onderdelen zijn schaars.


als je op fb lid bent van 1 vd vele pacifica groepen dan kom je er achter dat er een probleem is met de aandrijflijnen en er al diverse re-calls in amerika zijn geweest hiervoor.

carway is geen officiele dealer en bestaat pas een goede 2 jaar en zit niet bij bovag aangesloten.

je hebt wel diverse bedrijven die chrysler grijs importeren, bv venza in almere, ook geen bovag lid of koenen in echt, wel bovag lid.


daar chrysler niet in europa actief is officieel kan het eigenlijk alleen maar opgelost worden door de auto terug te verschepen naar amerika naar de oorsponkelijke verkoper die dan de garantie kan claimen.

om een vervangende aandrijflijn verstuurd te krijgen is nog lastiger omdat er ook een te kort is aan onderdelen.

de afwikkeling en je rechten hangen ten eerste af wat er in de koopovereenkomst staat