Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-02-2006 17:58:35
Computers & Telefonie

Contract laten verbreken?? kpn

vervelend verhaal. je lijkt echt tussen wal en schip te vallen, helaas. om de een of andere reden zijn er inderdaad een wap-instellingen te krijgen voor je w900i icm kpn. waarom is mij persoonlijk een raadsel, overigens.


allereerst het slechte nieuws: het kan best zijn dat de afdeling klantreacties van kpn helemaal niet gaat reageren, omdat je in hun ogen een betaalachterstand hebt. de meeste providers stellen zich op het standpunt dat ze geen wanbetalers helpen. je kunt in dit soort gevallen ook altijd het beste eerst betalen en dan gaan klagen. nu krijg je namelijk heel veel gedonder. uiteindelijk zul je ivm de fouten op de factuur absoluut gelijk krijgen, maar voordat het zover is... ze beginnen met aanmanen en afsluiten, vervolgens krijg je een slotnota (je wordt dus uit het klantenbestand gegooid), met tegelijkertijd een registratie op een zwarte lijst die voorkomt dat je ergens anders een abo af kunt sluiten (die heb je al of krijg je zeer binnenkort). uiteindelijk volgt er een gerechtelijke procedure, waarin je overigens niet geheel kansloos zult zijn. maar het gevolg van het incassotraject waar je in zit is dat klachten van jouw kant geen hoge prioriteit krijgen.


ik weet niet hoe lang je al wacht op een reactie, maar je zou kunnen overwegen om nog een aangetekende brief te versturen of wellicht een poging te wagen om de hulp van de winkel in te roepen als bemiddeling tussen jou en kpn. je eerste prioriteit moet nu zijn om zo snel mogelijk uit het incassotraject te komen (om veel ellende te voorkomen), om daarna te kijken of je je contract met kpn ontbonden kunt krijgen. de kans dat je momenteel een ander abo af kunt sluiten is niet al te groot meer!


ik lees dat de winkel je heeft aangeboden om een ander toestel uit te zoeken; is de sonyericsson w550i geen optie? of de w800i? en welk toestel had je in gedachten?