Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 26-04-2006 12:30:59
Auto & Vervoer

Carkit inbouwen gevaarlijk?

Ook ik was eens taxichauffeur/eigen-rijder, heb vanaf '69 t/m '82 altijd peugeots gehad. dus regelmatig taxameters,radio's, mobilofoons in en uit moeten bouwen.

daarvoor maakte ik altijd een extra 'groep' een plusdraad (met tussenzekering(en) naar radio/mob/taxameter en daarvanaf een -draad terug naar de accu.

ik hoefde dus niet eens de accu los te koppelen.

dus; eerst netjes alles monteren, dan de zekering er in en klaar is kees, jan, gerrit of hoe die dan ook mag heten.

zegt deze vrije vogel

ps. er zijn ook auto's met een vrije groep in het zekeringskastje maar (toen) niet  bij peugeot.

een tip;

het thermocontact dat de koelventilator bedient slaat weleens veel te laat in.
dat betekend een kromme kop en een kapotte koppakking.
als je toch bezig bent neem dan een tweeaderig draad. verbind deze op het thermokontakt,  voer dit ook door naar het dashboard  en zet daar een schakelaar aan (kan standaard peugeot en in een vrije ruimte daarvoor).
bij filerijden, klimmen en heet weer kun je dan de ventilator handmatig inschakelen.
nooit meer een lekke koppakking gehad.

en deze tip werkt kennelijk ook goed bij andere automerken gezien de vele problemen met lekke koppakkingen!