Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 02-08-2006 19:49:20
Computers & Telefonie

Garantie winkelketen bcc

het is hier al heel vaak aan de orde en zoals u ook kunt nagaan bij www.consuwijzer.nl is hier het gestelde in het burgerlijk wetboek boek 7 art 17 en verder van beland die in het kort inhouden dat een verkopende partij, in uw geval dus bcc verantwoordelijk is voor hetleveren van datgene dat u als koper mag verwachten. dat betekent ook dat u bij problemen bcc moet aanspreken en niemand anders; bcc heeft dan te zorgen dat het geleverde wel aan de verawachting voldoet middels reparatie of vervanging. al eerder was op deze site gemeld dat bcc zich daaraan niet houdt of mogelijk zelfs niet eens op de hoogte wil zijn van de wettelijuke bepalingen.


bcc handelt dus zeer duidelijk in strijd met de wet. u behoeft nimmer tijdens een garantie periode en let op dat is niet de periode van fabrieksgarantie want daar heeft u ook niets mee te maken iets te betalen aan welke monteur dan ook. de fabrieksgarantie geldt uitsluitend tussen de fabrikant en bcc, als gezegd voor uu gelden de bw bepalingen en eu wetgeving.


mijn advies: druk bcc met art bw 7:17 en verder op de neus.