Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 03-08-2006 12:33:17
Computers & Telefonie

Garantie winkelketen bcc

wat bcc indeze doet is wettelijk gezien volkomen juist. aanspreekpunt is in deze altij de verkopende partij. maar de verkopende partij mag het probleem wel op laten lossen door de fabrikant. de fabrikant is de enige die onderdelen en gekwalificeerde monteurs heeft die witgoed apparaten kunnen repareren. binnen de fabrieksgarantie zal in dit geval elektrolux langskomen en kosteloos en defect verhelpen, mits dit onder de garantiebepaling valt. geen enkele winkel heeft monteurs die binnen de garantie zelf witgoedapparaten gaat repareren. dat u zelf moet bellen is logisch, het heet niet voor niets de consumentenlijn van elektrolux. u moet een afspraak maken wanneer u uitkomt het is onhandig als de dame van bcc telkens moet vragen wanneer kunt u, oh dan kan electrolux niet, kan u dan en dan, dat werkt niet. voorschieten van kosten is hier niet van toepassing. als electrolux binnen garantie kosten in rekening brengt, valt het defect niet onder de garantie en zal bcc deze niet vergoeden. iets anders is het als je verlengde garantie hebt bij bcc. wij hadden een defect aan onze bosch wasmachine na 4 jaar, kosten 258 euro na coulance. deze moest inderdaad contant aan de monteur betaald worden. na opsturen van de rekening kregen we het geld terug van bcc. een andere mogelijkheid is er niet, de monteur wil boter bij de vis.


naar mijn mening levert bcc al jaren prima service. onze lcd tv was defect, gekocht bij mediamarkt. dan kun je bellen wat je wil, je zult de tv van de muur moeten halen en langsbrengen bij de servicebalie. sta je dan 15 minuten te wachten waarna je de tv 3-4 weken kwijt bent. reparatie aan huis of een leentoestel hadden ze nog nooit van gehoord, terwijl dat bij bcc altijd standaard was (in ieder geval 1,5 jaar geleden nog!).