Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 14-11-2006 01:08:15
Computers & Telefonie

Annuleringskosten/wet koop op afstand

hoi erik


ik stel even heel hard dat jij in je recht staat. doch het is laat en ik wil zo pitten, dus de wet sla ik er nu niet meer uitgebreid op na.


bij mijn weten gaan de 7 dagen bij koop op afstand lopen zodra de het product geleverd is.


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/46d.html">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/46d.html


ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat jouw leverancier een spelletje speelt met deze regel. of je het product nu gezien hebt of niet, zou niet uit mogen maken. je voorkomt bovendien de portokosten door iets te annuleren wat je geheel kostenloos na ontvangst en zonder annuleringskosten wel had kunnen annuleren.


vraag is dus of bw7 in dit hoofstuk nog bepalingen heeft die wijzen op annulering vóór ontvangst van het product. zoals u zelf al stelt: het is geen maatwerkproduct, noch is er iets gereserveerd voor u. annuleringskosten moeten wel een steekhoudend argument hebben, namelijk dat er ook daadwerkelijk kosten zijn gemaakt. lijkt mij dat de leverancier dit sowieso niet hard kan maken.


wat niet onverlet laat dat wellicht de gangbare regels mbt tot consumentenkoop van toepassing zijn.


welke expert helpt ons aan de bepaling bij annulering voor ontvangst? het is laat, ik ga naar bed.


groet en succes, c.