Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 29-11-2007 20:34:40
Computers & Telefonie

Al ervaringen met alice.nl?

denk dat je inderdaad maar beter een half jaar kan wachten met dit bedrijf als ik alles op het internet een beetje heb gelezen.


zelf heb ik de gok gewaagd. drie dagen na mijn schriftelijke aanmelding begon bij mij de ellende!


ik krijg een bevestigingsbrief thuis, qua opbouw was deze al erg onprofessioneel. geen onderwerp, geen datum, geen adres, geen handtekening. de tekst in de brief zelf was ook erg slecht en wat me het meest verbaasde was nog dat er stond dat iemand voor mij de televisie, telefoon en computer op het modem aan zou komen sluiten. een dergelijke klus zou ik altijd zelf doen en heb ik dan ook niet aangevraagd. om de hoge (ik geloof 90+ euro) kosten te voorkomen belde ik met het dure "service" nummer.


ik werd doorverbonden naar de administratieve afdeling. wat schetste mijn verbazing: ik zou geen klant zijn van hun en ook niet worden, want ze hadden mijn gegevens niet in het systeem. dit uitzoeken kostte hem overigens ongeveer 5 minuten: "zoeken op uw achternaam duurt nou eenmaal erg lang meneer". feit: dan zijn er nogal prutser aan het werk geweest, want elke database heeft een dergelijke opdracht in hooguit 1 seconde uitgevoerd (zeker bij nog geen 25.000 klanten).


toen ik deze bewuste medewerker vroeg om zijn baas zette hij me in de wacht om iets met zijn baas te bespreken. de reactie was: "mijn supervisor begrijpt niet waarom u nog aan de lijn blijft, kost alleen maar geld. als u geen klant wilt worden kan ik dat begrijpen. ik wil graag dit gesprek nu beindigen".


naderhand heb ik nog een keer gebeld omdat het me niet lekker zit. ik wil geen overbodige kosten maken en niet reageren zal worden opgevat dat ik akkoord ga met de brief. ik werd nu doorverbonden met de technische afdeling! dus ik vroeg waarom ik met de technische afdeling doorverbonden zou worden als ik nog geen lijntje in huis heb liggen van alice. "zij beschikken over de meeste klantgegevens". maar natuurlijk konden ze me daar ook niet vinden in het "systeem". "meneer ik kan u verzekeren dat u geen klant bent en aangezien u niet in het systeem staat zult u dit ook niet worden". ik zou dit momenteel graag geloven, ware het niet dat ik ook hier geen vetrouwen in heb en over een week of 4 een acceptgiro verwacht.


de allermooiste reactie van de medewerker was nog dat hij veronderstelde dat het een "nep brief" zou zijn die niet van alice afkomstig zou zijn. mijn enige vraag aan hem was "welke grappenmaker zou nou zoiets doen: eerst mijn brief (aanmelding) onderscheppen om vervolgens een nep brief te versturen met het 0900 nummer van alice? deze persoon zou op zijn minst zijn eigen betaalde nummer opgeven, dan werd hij er nog rijk van."


 


kortom: nooit aan dit bedrijf beginnen, als de aanmelding al niet goed gaat, dan kun je beter stoppen. ik ga dan ook 10 euro terugvorderen plus 7,50 voor het aangetekend versturen van mijn opzeggingsbrief.


een gezamenlijke actie van de vara zou ik ondersteunen en zou ik graag willen organiseren!