Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 25-09-2008 19:13:30
Computers & Telefonie

Al ervaringen met alice.nl?

Wij zijn deze zomer een paar maanden alice abonnee geweest. we hadden
een abonnement van 30 euro waarmee je onbeperkt kon surfen en bellen
naar vaste nummers.



1: surfen bij alice is zelfs met 20 mbs/sec erg traag. in
theorie beweren ze tot 20 mbs/sec te kunnen halen, in de praktijk heb
je daar niets aan. waarom niet? vanwege de volgende reden: de opgegeven
snelheid geldt alleen van jouw modem naar alice. alice maakt gebruik
van flinke cache-bestanden, en ja, dat gaat lekker sneller. maar helaas
maken de meeste moderne websites ook gebruik van realtime gegevens en
daar moet alice steeds op wachten. met als gevolg dat je meer dan 30
seconden kwijt bent voor een simpele pagina op nu.nl.



2: bellen bij alice kun je wel vergeten.
of je kunt niet bellen, of je kunt niet gebeld worden. er is altijd wel
wat. en dan kun je weer met je dure mobiele abo naar hun dure helpdesk
bellen....



3: opzeggen bij alice is lastig. hun claim dat je per maand kunt opzeggen is flauwekul. hoewel
ze dit wettelijk verplicht zijn, accepteren ze je schriftelijke
opzegging namelijk niet. je moet ze dus per se bellen, maar dat is
lastig omdat je vaak niet kunt bellen of omdat hun helpdesk
onbereikbaar is of omdat je iemand aan de lijn krijgt die je opzegging
weigert in behandeling te nemen.