Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 02-06-2009 22:17:58
Computers & Telefonie

Kapot scherm

kenwel1 schreef:


lijkt mij een duidelijk verhaal, dat dit een echt garantiegeval moet zijn, wel alleen met de verkopende partij in onderhandeling blijven!: mycom dus.


echter zo eenvoudig is het tuurlijk niet.


er wordt steeds het beeld geschept dat men qua consumentenregelgeving alleen kijkt naar de schakel consument-winkelier. maar heel vaak wordt dan wel vergeten de schakel winkelier-fabrikant.


want, hierdoor mag de fabrikant bijvoorbeeld andere garantiebepalingen geven dan welke de winkelier moet verstrekken.


de fabrikant mag dergelijke problemen die hier in dit topic afwijzen. hierdoor komen de winkelieren tegen torenhoge kosten aan die zij nergens kunnen declareren. want ze gaan echt geen rechtzaak starten om de reparatie onder garantie te kunnen claimen. de rechtzaken zijn veel duurder dan de reparatie zelf.


de problemen die de consumenten tegenkomen, komen de winkelieren ook tegen bij de fabrikanten. dit komt omdat de regelgeving hieromtrent niet op elkaar aansluit, waardoor de consument niet datgene krijgt wat hem door de wetgevers is toegekend.


ik geef dit aan, zodat je ook een andere blik krijgt op de gehele problematiek. dus een blik op de andere kant van de medaille.