Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edwardus
edwardus - 25-12-2009 12:25:17
Vakantie & Reizen

Geld vliegticket terug na annulering

Hier wordt e.e.a. wel een beetje uit de context gehaald waardoor er mogelijk verkeerde conclusies aan verbonden wordt.

het aangehaalde art. 16.2 geldt voor deze situatie, 16.3 niet.
art. 16.2 stelt inderdaad dat er een aantal opties bestaat voor restitutie of omboeking.

niet opgeven dus, je hebt gewoon recht op waar voor je geld. het zou inderdaad zeer onbillijk zijn als je je geld kwijt bent terwijl daar geen uitgevoerde dienst tegenover staat. dat kan niet waar zijn. de heersende gedachte dat je bij easyjet geen geld terugkrijgt moet volgens mij gezien worden in het licht van een wijziging of annulering op eigen initiatief van de passagier.

tot slot nog een persoonlijke noot (die niet bedoeld is als afz**ken maar als gratis tip): ook hier weer de veel gemaakte fout stam+d bij de 3e persoon enkelvoud, meestal gaat deze ook nog vreemd genoeg samen met een foutieve t aan het eind van het voltooid deelwoord (bijv.: "ik heb m'n vlucht geannuleert", dit moet natuurlijk zijn "ik heb m'n vlucht geannuleerd"). op school heb je hopelijk geleerd dat het stam+t is, als je straks een dissertatie of een sollicitatie-brief gaat schrijven kun je deze foutjes maar beter niet maken.