Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mo
mountains - 17-01-2010 22:57:28
Vakantie & Reizen

Geld vliegticket terug na annulering

De voorwaarden van easyjet zijn volgens mij niet zo relevant.
er zijn strenge europese regels voor het annuleren van vluchten
te vinden in eu-verordening 261 uit 2004
de luchtvaartmaatschappij moet je laten kiezen uit geld terug of omboeken.
ook moeten ze evt hotels en onkosten betalen, je hebt recht op vergoeding van twee telefoontjes etc.
voor korte vluchten moeten ze bij annuleren ook 250 euro vergoeding daarboven op betalen.
en alleen dat laatste , die 250 euro dus, hoeven ze in geval van overmacht niet te doen. al het andere wel. en zij moeten bewijzen dat het echt overmacht was. de bewijslast ligt bij hen. niet bij jou.laat je dus niet te snel afschepen met het antwoord dat het slecht weer was, want british airways heeft wel een vlucht naar schiphol uitgevoerd die dag. en het feit dat ze meteen maar 150 vluchten hebben geannuleerd, schept niet echt vertrouwen dat ze hun best hebben gedaan om zoveel mogelijk vluchten toch uit te voeren, niet?
de voorwaarden van easyjet mogen deze eu-wet niet overschrijden.
krijg je je geld niet terug? dien dan een klacht in bij de inspectie van verkeer en water staat of de british trade standards.
succes!
oh ja, ze hadden je eigenlijk ook binnen zeven dagen moeten terugbetalen.
je kunt via eur-lex alle europese verordeningen in alle europese talen vinden. type het jaartal en het nummer in bij 'eenvoudig zoeken'.
het kan misschien geen kwaad in je brief easy jet aan het bestaan van deze verordening te herinneren.