Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kl
klotskop - 09-03-2010 22:08:46
Auto & Vervoer

Navigatie

[quote=grindweg schreef op dinsdag 9 mrt 2010, 21:45]geachte klotskop zo gebeurde het in de middel eeuwen maar tegen woordig word het met de satelieten gemeten . het intekenen gebeurt echt niet meer met een potlood.

nee duuh, geen potloden meer, de computer variant.
kaarten worden vergeleken met de foto? van de sateliet maar die sateliet kan geen huisnummers en straatnaambordjes lezen, dit komt van de gemeente/ provincie informatie dan wel (met name uit de begin periode) van de auto.s die de straten na rijden. waarom dan toch nog veel handwerk???
ook de verkeersborden en regels kun je niet lezen vanuit de ruimte. afsluitingen met palen en ander materialen zijn meestal niet zichtbaar, is het een bussluis of een verkeerspaal?
ja er zit nog veel handwerk aan vast, ook in het veld en ja er is heel wat minder personeel mee bezig als tien jaar geleden en wordt er vaak terug gegrepen op de oude of incomplete kaart/ info matriaal. tegenwoordig kan men met de street view de huisnummers en borden op "kantoor" uitlezen, dit werkt echter alleen aardig in de stedelijke omgeving.
daarnaast zijn er nog de verranderingen op de grond, de eerder genoemde rotondes bijvoorbeeld, maar er staan niet voor niets borden in eindhoven en bij de a 2 in het zuiden gps uit. omdat de wegen daar tijdelijk (lees soms meer dan een jaar ) zijn omgelegd voor de aanleg van een nieuw knooppunt (a50-a59) is een mooi voorbeeld.
dan is er de mens, die denkt niet meer zelf en heeft met name geen zin in de bemoeienis van een paar wegen bouwers die voor de overheid worden aangezien. laten de gps lekker aan en doen ook zonder nadenken wat hij zecht en weer kan er een auto uit de zandbak gehaald worden, al dan niet met gewonden.
om kort te gaan een gps al dan niet draagbaar en aangeschaft wordt heeft altijd verouderde kaarten er op staan, net als andere elektronica die je koopt is er al een nieuwe bedacht als het de winkel in gaat.
een aantal systemen kun je direct updaten na aanschaf, maar de volgende dien je wel te betalen, er moet ook geld verdient worden om die kaarten makers te betalen. er was een systeem voor de smartphone, nav4all die de laatste kaarten van internet trekt als je een bestemming inklopte, met medewerking van de kaarten maker, echter dit ging steeds beter draaien en men heeft er de stekker uitgetrokken, niet de ontwikkelaars, de kaarten maker, er werd niet genoeg aan verdient.