Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 02-05-2010 14:03:33
Auto & Vervoer

Verzoek om uw advies cq hulp over v&d hollandia fietsaccu

Hartelijk dank voor uw snelle reactie, hardware error man.

de link van een gelijksoortige fiets, allen deze is voor heren
http://www.vd.nl/vendwebshop/producten/reizen/fietsen/fietsen/electrischefiets/20539187

fiets is 26” wielen, aluminium frame, aluminium velgen met dubbele wand van roestvrij stalen spaken
1. het betreft een aluminium li-ion batterij, oplaadtijd 4-6 uur, lader: 100v- 240v, max. snelheid: 25 km/h.
2. mijn gewicht: normaal postuur en weeg 65 kg
3. bandenspanning, speciaal laten doen door een deskundig man van de garage.
4. licht of zwaar lopen van de fiets, de fiets heeft 6 versnellingen, wanneer je hem op één zet, trap je heel licht maar vraagt dat het maximale stroomgebruik van de accu. ik heb de versnelling de eerste 25 km op 6 gehad, daarna op de 5e versnelling. hij fiets dan middel zwaar omdat ik zelf op eigen kracht probeer mee te werken, zodat het minder van de accu vraagt.
5. mate waarin trapondersteuning gewenst is, is (nog) wel constant nodig, in de laagste versnelling.
6. laadtoestand van de accu, 4 – 6 uur
7. ouderdom van de accu, het betreft volgens het service kantoor trade care te deventer een nieuwe accu.
8. (mis)behandeling van de accu door de gebruiker. ik ben zeer zuinig op mijn spullen en vooral op deze fiets, daar ik voor mijn operatie15 jaar in een scootermobiel heb gezeten. u kunt dan wel nagaan hoe bijzonder deze fiets voor mij is, waar ik dan uiteraard zeer zorgvuldig mee omgaan.
9. corrosie in de accu-motor contacten. er is geen roest, hij heeft immers alleen binnen gestaan. de motor: 36v/250w borstelloze dc motor met versnellingen
10. geen of bijna breuk in de bedrading te ontdekken.
11. ik reed op goede, vaak geasfalteerde fietspaden
12. windsnelheid, het was windstil
13. windrichting…. ik heb bv ook geen licht gebruikt, wat anders ook stroom van de accu vraagt.

ik hoop dat u hier iets mee kunt.

ineke l