Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

dobby
dobby - 04-12-2010 19:30:36
Computers & Telefonie

Geen mails verzenden met tele 2, wel ontvangen

[quote=merlijn2005 schreef op zaterdag 4 dec 2010, 13:21]tele2 is inderdaad de provider. ik heb altijd prima ontvangst en ook verzenden gehad van de mails. de ellende is pas begonnen nu zij met een andere poort zijn gaan werken. ik heb netjes alle instellingen verandert, de mails komen probleemloos binnen maar verzenden gaat niet.

vriendelijke groet,
merlijn

erm.. niet om het een of ander, maar normaal (plain text) smtp verkeer gaat idd via tcp port 25; nu ze naar port 587 zijn gegaan, heb ik een donkerbruin vermoeden dat ze (eindelijk!! weer een isp die over is) van plain text smtp zijn afgestapt, en overgegaan zijn naar een iets meer bij de tijd zijnde oplossing.

maar ok - concreet: waarschijnlijk moet je ergens in de instellingen tls aanzetten. (ok - locale email clients kunnen dat eigenlijk allemaal wel, even kortaf; weet niet of incredimail een online oplossing is (website) of een lokaal iets.. maar kijk eens of je tls kan aanzetten? (of ssl, even heel kort door de bocht een voorganger van tls))

dus: smtp: port 25 : plain text; port 587: ssl
(en pop3 zit normaal op port 110, maar de (een) secure variant dus b.v. op 995, maar zenden lijkt goed te gaan)..

zoeken naar "secure" "beveiligd" tls (ssl) i.c.m. smtp in je incredimail instellingen.