Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

di
diversion - 13-01-2011 10:17:07
Voeding & Gezondheid

Kips theeworst

[quote=rjw schreef op donderdag 13 jan 2011, 09:55][quote=courier schreef op donderdag 13 jan 2011, 09:24]ja dat is de arrogantie van de multinational, ze gaan niet verder dan het honoreren van de aandacht die de klant vraagt, maar inhoudelijk staan ze feitelijk met de mond vol tanden. is eerder regel dan uitzondering van afdelingen die zich zo mooi opsieren met kreten als "klantenservice" o.i.d.
de verpakking is nu inderdaad anders dan vroeger: het zou me niet verbazen dat dit is gebeurd op aandrang van de supermarktbranche, maar waarom dit moet worden gehonoreerd met een prijsverhoging van meer dan 70% zal wel niet worden geopenbaard. producenten denken nog steeds dat consumenten onnozele halzen zijn en zo benaderen ze de markt ook.
ik hou de theeworst wat langer goed: in de koelkast het afgesloten doosje in de afgesloten kaasdoos, zodat er nog minder zuurstof bij kan komen, maar ik verdenk lips ervan dat ze hopen dat de klant de schimmelzooi weggooit en direct nieuwe koopt. helaas lips: sommige consumenten hebben een uitstekend geheugen!


de verpakking kan ook ahv klantenonderzoeken zijn gewijzigd. want zeg nou zelf, die worstjes van vroeger waren toch behoorlijk ellendig. eerst dat metalen ringetje eraf snijden en vervolgens vliegt de helft uit de verpakking....

en over de "producenten": jij schrijft er hier over alsof dat een speciaal soort wezens zijn die vooral tegen de consument zijn. heb je er wel eens bij stil gestaan dat dit soort dingen door gewone mensen zoals u en ik worden bedacht? het management van een bedrijf geeft slecht in grote lijnen aan wat de strategie is, maar de uiteindelijke invulling daarvan wordt door gewone werknemers gedaan. op dit forum zitten ongetwijfeld ook mensen die producten verzinnen zodat het bedrijf waar zij werken gezonde resultaten behaald.

die oude verpakking mocht dan misschien iets onhandiger zijn (maar dat de helft bij het openen uit de verpakking vliegt ligt toch waarschijnlijk eerder aan onhandigheid, mij is dit nog nooit overkomen), maar dit geeft kips nog niet het recht hetzelfde product vervolgens meer dan de helft duurder te maken. en vervolgens is het product in de geopende verpakking ook nog minder lang houdbaar, zodat je nog een keer op kosten wordt gejaagd. wat mij betreft mogen die worstjes gewoon weer terugkomen, voor de oude prijs.