Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

henson
henson - 03-05-2011 10:31:59
Auto & Vervoer

Afgebroken bougie

@ridder, ik reageerde wel degelijk op de vraagstelling van de vraagsteller; deze is kennelijk van mening dat er geen sprake is van achterstallig onderhoud wanneer het 2½ jaar geleden is dat er een grote beurt is uitgevoerd en de bougies zijn vervangen..........en er dagelijks mee wordt gereden.
ik vind dat wel erg lang, was het vroeger ook, maar dat is dus tegenwoordig niet meer het geval......ford schrijft namenlijk voor de focus een grote beurt voor: elke 3 jaar of 60.000 km. dus niks geen persoonlijk verhaal.........


iets anders is of de garage het afbreken van de bougie mag verhalen op de klant en dat is m.i. discutabel. onder normale omstandigheden valt dit onder het bedrijfsrisico van de garage, maar er kunnen omstandigheden zijn waardoor de klant mede schuld draagt (tussentijds zelf aan de auto knutselen en bougies supervast draaien bijv,).

misschien dat tennis.bal in een goed gesprek met de garage tot een oplossing kan komen in het delen van de kosten, al dan niet in ongelijke delen.

en anders, indien de auto al op leeftijd is, naar de sloop voor een goede motor met weinig km's, sommige sloperijen kunnen hem er ook voor je inzetten. heb ik in een ver verleden ook al eens gedaan en is vaak goedkoper dan reparatie.