Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bosbess
bosbess - 12-07-2011 15:56:57
Auto & Vervoer

Wat kunnen we nog doen, na belazerd te zijn door ryanair

Onder naamswijziging lees ik:

"voor het online wijzigen van de passagiersnaam wordt een tarief van 100 £/100 € berekend. als u deze wijzigt op de luchthaven of het reserveringscentrum wordt 150 £/150 € berekend. u kunt een passagiersnaam online of via een reserveringscentrum wijzigen tot 4 uur voor uw geplande vertrektijd (afhankelijk van de openingstijden). bij het wijzigen van de naam voor de reservering van een vlucht, geldt deze wijziging voor de volledige reis van die passagier."

deze bepaling is door edrick al aangehaald. direct daaronder staat:

"if you do not wish all passengers in your booking to be changed, or if domestic flights are being changed to international flights, you musty contact our local reservations centre (during opening hours)."

hier wordt dus niet gesproken van het veranderen van namen maar van passagiers (zie mijn reactie hierboven).

stel dat dit toch alleen op de namen slaat en stel bovendien dat dochter één naam wél juist had ingetypt. dan hadden de leijgrafs volgens deze in het engels gestelde bepaling dus helemaal niet op de luchthaven kunnen wijzigen, maar hadden ze contact moeten opnemen met het plaatselijke reserveringscentrum. dat lijkt wel héél erg ver gezocht.

het meest logische is dus, ook gezien de prijs (!), dat met naamswijziging passagierswijziging wordt bedoeld en niet een simpele correctie van een roepnaam in de volledige voornaam.

conclusie:
hier was geen sprake van passagierswijziging. m.i. waren de leijgrafs dus niets verschuldigd. ik zou een klacht indienen, wat volgens de avv alleen per fax of email kan:

"3.3.3 klachten of vorderingen worden alleen aanvaard als deze per fax of per e-mail worden ingediend. passagiers worden geadviseerd enkel kopieën te verzenden omdat originele documenten niet worden bewaard of teruggestuurd."