Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gsm
gsm - 25-07-2011 16:04:33
Computers & Telefonie

Verbindingsprobleem

[quote=spirasmus schreef op maandag 25 jul 2011, 13:25]daar zeg je iets gsm. dat klopt inderdaad, als ik naar het pictogram kijk is er met de verbinding niets aan de hand; deze geeft dan aan goed/uitstekend.
de internetverbinding valt weg als ik een (zoals jij het noemt) een dns server raadpleeg. ik heb geen idee wat dit is, maar het klopt wel wat jij schrijft.
modem, router en pc uitzetten heb ik al vaak gedaan, later toch weer problemen.
een dns server is een computer, ergens op het internet. dns betekent domain name server. dns servers beschikken over een naam/adres vertaaltabel en geven aan de hand van de verstrekte naam, de pc telkens het juiste ip-adres om een internet locatie te kunnen adresseren. het probleem kan toch nog heel goed in het stuurprogramma van de draadloze adapter zitten, waardoor de dns server niet altijd goed benaderd wordt. download en installeer de allernieuwste software voor de adapter of koop desnoods een andere adapter. voor zo'n €20,- heb je al een goede draadloze usb adapter met software van bijvoorbeeld d-link of icidu.

een andere mogelijkheid is het gebruik van foute beveiligingssoftware of dat de pc besmet is met malware. scan de computer eens met de gratis versie van http://gratissoftwaresite.nl/downloads/malwarebytes+anti-malware+anti-spyware">malware bytes anti malware (mbam). ga niet in op de aanbieding van een evaluatieversie voor dit programma. haal telkens eerst alle updates (3e tabblad) en ga dan scannen (1e tabblad) met de snelle scan.

als je een internet security pakket gebruikt (met bijbehorende firewall), dan moet de windows firewall uitgeschakeld zijn. controleer in dat geval via het configuratiescherm, windows firewall, of dat zo is.

je kunt ook nog een http://whatismyipaddress.com/blacklist-check">blacklist check uitvoeren, om te zien of het door de modem aan jouw pc verstrekte ip-adres misschien op een zwarte lijst staat.