Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gsm
gsm - 29-09-2011 17:25:42
Computers & Telefonie

Mijn desktop maakt geen verbinding..........

Ik heb zelf precies hetzelfde probleem met een splinternieuwe medion desktop, met ingebouwde rtl8191su draadloze usb adapter.

de adapter werkt volgens mij hetzelfde als een externe usb adapter, maar een verlengkabel is niet mogelijk en heeft in de pc-kast ook geen zin.

op de plek waar twee andere pc's (laptop met vista en netbook met windows 7) probleemloos verbinding maken en communiceren met de router, werkt de verbinding met de nieuwe medion (windows 7 64-bit) niet of nauwelijks. de signaalsterkte lijkt wel voldoende.

wanneer ik de pc-kast open maak (zijpaneel verwijderd), dan werkt de draadloze verbinding wel perfect. de metalen pc-kast verzwakt waarschijnlijk het signaal van de ingebouwde adapter teveel.

het is op te lossen met een vaste verbinding via een lan kabel (werkt perfect) of de pc dicht bij de router plaatsen (werkt redelijk).

ik heb al de allernieuwste driver geïnstalleerd en die werkt wel wat beter dan de oudere driver. toch lijkt het verbindingsprobleem nog steeds vooral een kwestie van een haperende driver, wanneer de signaalsterkte aan de zwakke kant is.
soms is de verbinding ineens even goed, maar valt dan meestal al snel weer weg. er zijn geen stoorzenders in de buurt en, zoals gezegd, alle andere draadloze pc's hebben geen enkel probleem.

het probleem van de slechte draadloze verbinding komt helaas bij diverse merken pc's voor en ook bij laptops. medion service kan of wil in mijn geval geen oplossing bieden.