Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jpm
jpm - 19-01-2012 15:38:48
Auto & Vervoer

Fiat panda kosten rijklaar maken

[quote=dirk1035 schreef op donderdag 19 jan 2012, 14:34]dat er kosten zijn voor het rijklaar maken is heel normaal... de verdiensten op een nieuwe auto zijn echt niet zo hoog als wel eens wordt gedacht..
auto is vuil als hij bij de dealer arriveert.... moet worden schoongemaakt....
technisch moet hij worden gecontroleerd... en afgesteld...
kentekenbewijs en kentekenplaten.... en als geste van het huis... een prachtig boeket bloemen .... (ja, die betaald u ook zelf).
en dan is er ook nog een stukje "aftersales service", in goed hollands: klaar staan voor de klant met klachten....
zo kan ik nog wel even doorgaan....
het belangrijkste is.... de klant moet tevreden zijn en blijven.... anders zie je hem/haar niet meer terug...


een nieuwe auto die vuil bij de dealer arriveert wordt schoongemaakt en ik moet dat betalen? dat heb ik nooit meegemaakt bij de aanschaf van een fiets, een televisie of wat dan ook. de dealer die een auto wil verkopen moet deze voor eigen kosten maar schoonmaken.
aftersales service? de dealer moet toch blij zijn dat een klant terugkomt om service te laten verlenen? kan hij de relatie alvast verstevigen voordat de klant na een jaar of drie weer een nieuwe auto gaat bestellen. straks rekenen ze ook nog extra omdat je garantie wil. het systeem is natuurlijk wel zoals hier geschetst, maar moeten wij dan maar alles pikken?