Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mahadma
mahadma - 04-04-2012 15:51:22
Geldzaken & Recht

Gedeeeltelijk vooruitbetaalde vakantie kan niet doorgaan maar geen geld terug

Van de soleare site:
"artikel 5 betaling
5.1.a. na ontvangst van de huurovereenkomst, stuurt huurder binnen vijf
werkdagen na boekingsdatum een ontvangstbevestiging naar soleara. huurder
voldoet de aanbetaling eveneens binnen vijf werkdagen na boekingsdatum. de
aanbetaling bedraagt 35% van de totale huursom, de eventuele verzekeringspremies, de boekingskosten en eventuele bijkomende kosten.
artikel 9 annulering door huurder
9.1. huurder is slechts gerechtigd tot annulering tegen voldoening van annuleringskosten. annuleringen dienen schriftelijk te gebeuren. de annuleringskosten bedragen:
9.1.a. bij annulering tot acht weken voor de aanvangsdag van de huurperiode: het aanbetalingsbedrag, zijnde 35% van de huursom, eventuele verzekeringspremies, de boekingskosten en de eventuele bijkomende
kosten."

op grond van bovenstaande artikelen uit de algemene voorwaarden krijgt u dus geen geld terug. de annuleringsverzekering zal aan de hand van uw reden om niet te kunnen gaan moeten beoordelen of zij u wel of niet de "schade" vergoeden. om welke reden gaat het niet door?